۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
زیان دهی بنگاه های اقتصادی مازندران/ بورس باتلاق سرمایه ها شده است
رئیس خانه صمت مازندران:

زیان دهی بنگاه های اقتصادی مازندران/ بورس باتلاق سرمایه ها شده است

ساری- رضوی، رئیس خانه صمت مازندران با بیان اینکه بنگاه های بزرگ اقتصادی استان زیان ده هستند، گفت: از این رو تاسیس شرکت سهامی عام تمام برای عمومی سازی اقتصاد در استان طراحی شده است.

سید مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تهیه طرح اقتصادی تمام برای توسعه استان اظهار داشت: به عنوان نمونه شرکت به نام چوب و کاغذ با املاک و مستغلات چند هزار میلیارد تومانی در استان وجود دارد ولی این بنگاه عظیم نه تنها سود ندارد بلکه زیان ده است و بنگاه زیان ده فاقد ارزش اقتصادی است.

وی افزود: همچنین اگر از نظر ارزش سوددهی بخواهیم وضعیت بنگاه ها را واگذار کنیم، نوعی رانت محسوب می شود و این مسئله سبب شده تا پارادوکس خصوصی سازی را در کشور منفی کرده است از این رو به جای خصوصی سازی، عمومی سازی را طرح کردیم.

وی گفت: در قالب عمومی سازی پنج تا ۱۰ ساله، بنگاه ها، اموال و املاک مربوط به دولت را خریداری و براساس توان اقتصادی به افراد در شرایط برابر واگذار خواهیم کرد.

رضوی یادآور شد: پیشنهاد تاسیس ۳۱ شرکت سهامی عام در ۳۱ استان کشور را ارائه کردیم و چون طراحان طرح تمام مازندرانی هستند، این طرح در مازندران کلید زده شده است.

رئیس خانه صمت مازندران گفت: در قالب طرح تمام به هر فرد مازندرانی یک سهم اختصاص داده می شود و هر املاک و اموالی که از دولت خریداری می شود به دادستان ارجاع می دهیم تا در قالب هیئتی، کارشناسی دقیق صورت گیرد و سود حاصله بین سهامداران توزیع می شود.

وی تسری طرح تمام به استان ها، تقسیم عادلانه سود برای مردم، ایجاد فرصت برابر برای مردم در عرصه اقتصاد، چابک سازی اقتصادی، هدایت نقدینگی سرگردان به سمت اقتصاد مولد از جمله اهداف طرح تمام است و گفت: در حال حاضر بازار سرمایه و بورس کشور ماهیتا ضد مولد هستند و فعالان بورس به جای سود سهام ناشی از تولید از احتجاج تورمی بهره می برند و بورس ایران سبب باتلاق سرمایه های مردمی شده است.

کد خبر: ۱۴۸٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha