۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
ظرفیت های صادراتی مازندران بهره گیری نشده است
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

ظرفیت های صادراتی مازندران بهره گیری نشده است

نوشهر- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به ظرفیت بالای استان برای صادرات گفت: نتوانستیم از این ظرفیت صادراتی بهره گیری کنیم.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وضعیت موجود اقتصادی در استان نوسازی واحدهای تولیدی و کارگاه های استان را از جمله نیازها برشمرد و گفت: افزایش گازبها از دیگر مسائلی است و علاوه براین پرداخت حقوق گمرکی واردات ماشین آلات با ارز نیمایی به دغدغه جدید تولیدکنندگان تبدیل شده است.

وی افزود: مسائل مختلف سبب می شود در آینده نزدیک با تورم بالایی روبرویی شویم و تولیدکننده مواد اولیه را گران می خرد و هزینه های سربار تولید افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هزینه های جدید و سربار در تولید سبب تورم بالا می شود و باید برای مهار این حوزه تدبیر اساسی به خرج داد و به عنوان نمونه سرانه برق و گاز مازندران باید با استان های صنعتی متفاوت باشد.

مهاجر با اشاره به اینکه مازندران ظرفیت بالای صادراتی دارد، گفت: متاسفانه نمی توانیم از ظرفیت بالای صادراتی استفاده کنیم و تاکنون جلسات مختلفی برای رفع مشکل صادرات کیوی و مرکبات استان تشکیل شد و هنوز مشکل حل نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به مشکل صادرات کیوی به هندوستان اشاره کرد و گفت: کیوی درجه دو و سه به هند صادر می شد و با جلسات مختلفی که در وزارتخانه های گوناگون تشکیل شد هنوز مشکل صادرات حل نشده است.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد ظرفیت استان مربوط به صادرات مرکبات و کیوی بود و نتوانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

مهاجر با اشاره به اینکه گردشگری از جمله ظرفیت های مازندران به شمار می رود، گفت: در این بخش نیز هنوز نتوانستیم از ظرفیت های موجود بهره گیری کنیم.

کد خبر: ۱۴۸٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha