۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
آشفتگی در بازار فست فودی ها؛ قیمت نان باگت ۴ برابر شد
بازار گزارش می دهد

آشفتگی در بازار فست فودی ها؛ قیمت نان باگت ۴ برابر شد

 افزایش یکباره قیمت نان باگت در کشور سبب آشفتگی در بازار فست فودی ها شده و برخی از آنها را به تعطیلی موقت کشانده است.

نساء کروندی؛ بازار، مردم کشور ما افزایش یکباره، بدون اطلاع قبلی و بدور از کارشناسی دقیق را بسیار تجربه کردند، شاید هر دفعه دلیل قانع کننده و راهکاری از سوی دولت مردان ارائه شود اما تاثیر منفی آن در زندگی مردم جبران ناپذیر است.

آیت الله رئیسی در مناظره انتخاباتی خود در تاریخ ۱۸خرداد ۱۴۰۰اعلام کرد: مشکل کشور نبود برنامه ریزی نیست چرا که دانشگاهیان زیادی هستند که برنامه های خوبی دارند، مشکل کنونی جامعه ما اراده قوی برای رفع مشکلات است.

امروز اما فقدان برنامه و اراده هر دو از سوی منتقدان دولت مطرح می شود و سبب شده هر تلنگری بتواند به راحتی موضوعات مختلف را تحت شعاع قرار دهد.

امیدواریم این اراده در این دولت وجود داشته باشد، چرا که درحال حاضر و در زمان تحریم های ظالمانه، رزمندگان اصلی که در خط مقدم این جنگ مانند هشت سال دفاع مقدس در حال نبرد هستند،مردمی ایستادند که با دست خالی از استقلال، آرمان ها و اعتبار این نظام و انقلاب دفاع می کنند.

مردم امروز معیشتشان دچار چالش است و مانند گذشته با کمبود و احتکار اقلام مورد نیاز مانند روغن، شکر و ... روبرو هستند.

یکی از فعالین صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی در گفتگو با خبرنگار تحلیل بازار اظهار داشت: سال ها است در این صنف در حال فعالیت هستم، وقتی قیمت جنسی به یک باره بالا می رود مقدمه ای برای افزایش قیمت است و دیگر به میزان قبل باز نمیگردد

دلیل های واهی مقدمه ای برای گرانی

یکی از فعالین صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی در گفتگو با خبرنگار تحلیل بازار اظهار داشت: سال ها است در این صنف در حال فعالیت هستم، وقتی قیمت جنسی به یک باره بالا می رود مقدمه ای برای افزایش قیمت است و دیگر به میزان قبل باز نمیگردد.

فرامز زاهدی افزود: مسئولین نمی دانند که افزایش چندین برابری نان فقط بر نان تاثیر نمی گذارد و ما با یک چرخه افزایش قیمت روبرو خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: مغازه من در محله های پایین شهر تهران است، افزایش قیمت حتی به میزان اندک سبب ریزش مشتری های من می شود، اما صاحب مغازه به راحتی کرایه را اضافه میکند و قیمت اجناس نیز روز به روز افزایش پیدا می کند.

مهدی زارع زاده افزود: وزیر جهاد کشاورزی خبر از پرداخت یارانه جدید به مردم بابت افزایش قیمت آرد می دهد، ۱۰سال است با وجود هر گونه گرانی و تورم میزان یارانه ثابت مانده است، چه میزان یارانه در نظر گرفته اند که جبران افزایش ۲۰۰هزار تومانی قیمت ها باشد؟

مسئولین همچنان صبح شنبه از افزایش قیمت ها اطلاع پیدا می کنند

یکی دیگر از فعالین صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مسئولین همچنان صبح شنبه از افزایش قیمت ها اطلاع پیدا می کنند، اظهار داشت: روز گذشته یک بسته نان باگت را ۵۰هزار تومان خریداری می کردم امروز قیمت آن ۲۰۰ هزار تومان شده است.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی خبر از پرداخت یارانه جدید به مردم بابت افزایش قیمت آرد می دهد، ۱۰سال است با وجود هر گونه گرانی و تورم میزان یارانه ثابت مانده است، چه میزان یارانه در نظر گرفته اند که جبران افزایش ۲۰۰هزار تومانی قیمت ها باشد؟

مهدی زارع زاده گفت: علاوه بر گرانی های روزانه، نبود نظارت ها نیز سبب شده هر کسی طبق قانون خود در قیمت گذاری و ارائه خدمات رفتار کند.

یکی دیگر از فعالین صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر برخی از مراکز فست فودی در تهران به دلیل شوک افزایش قیمت ها تعطیل هستند

تعطیلی موقت برخی مراکز فست فود در تهران

یکی دیگر از فعالین صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر برخی از مراکز فست فودی در تهران به دلیل شوک افزایش قیمت ها تعطیل هستند.

وی افزود: بسته بودن حتی یک روز مغازه به واسطه اینکه اجاره مغازه و خرید مواد غذایی بسیار بالا است، سبب آسیب جدی به معیشت ما می شود.

شاهین فرهانی عنوان کرد: علاوه بر مشکل افزایش یکباره قیمت نان عدم نظارت نیز است که سالهاست وجود دارد و سبب شده تخلفات فاحشی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه برخی خبرها از افزایش میزان یارانه اعلام شده است، خاطرنشان کرد: اکنون میزان یارانه به کمتر از قیمت دو بسته ماکارونی رسیده است، مبلغ یارانه به چه میزان بنا است افزایش پیدا کند که جوابگوی این حجم از گرانی باشد.

یک شهروند گفت: جالب است یک فرد در جامعه بدون داشتن سواد اقتصادی به خوبی برخی تصمیم گیری های غلط و عدم برنامه را متوجه می شود اما افرادی که خود را تحصیل کرده و آگاه می دانند بسیار سطحی و بدون حساسیت با موضوعاتی برخورد می کنند که ارتباط مستقیم با معیشت، زندگی و آینده مردم دارد

تاثیر روانی منفی گرانی قیمت ها جبران ناپذیر است

یکی از شهروندان که برای خرید اقلام مواد غذایی آمده بود در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: افزایش یکباره قیمت در هر بخشی تاثیر روانی منفی را در جامعه دارد که جبران نا پذیر است، چرا که تمام برنامه ریزی های اقتصادی خانوارها را نقش بر آب می کند.

وی بیان کرد: جوانی که توانایی سیر کردن شکم خود را ندارد نمیتواند به تشکیل خانواده و خرید کالای اولیه زندگی فکر کند و این موانع بزرگ ازدواج است.

فاطمه اعظمی پور خاطرنشان کرد: ما سال ها با مشکلات و گرانی سپری کردیم اما باید تدبیری برای بهبود این وضع شود که دیگه صبح از خواب بیدار نشویم و ببینیم قیمت ها به کلی تغییر کرده اند.

وی گفت: جالب است یک فرد در جامعه بدون داشتن سواد اقتصادی به خوبی برخی تصمیم گیری های غلط و عدم برنامه را متوجه می شود اما افرادی که خود را تحصیل کرده و آگاه می دانند بسیار سطحی و بدون حساسیت با موضوعاتی برخورد می کنند که ارتباط مستقیم با معیشت، زندگی و آینده مردم دارد.

بحث بر سر افزایش قیمت نیست چرا که برخی موارد داخلی و خارجی اثر گذار است ولی بر میزان قیمت اقلام تاثیر میگذارد، تمام صحبت ها بر این موضوع است که اگر جنگی در یک نقطه از جهان رخ می دهد، و یا تحریمی صورت میگیرد که برای کشور ما تازگی ندارد چرا متخصصین و مسئولین امر چاره اندیشی و آینده نگری را ندارند.

اکنون در جنگ اقتصادی مردم کشورمان با مشکلات معیشتی روبرو هستند، بی تدبیری در تصمیم گیری های نادرست نباید سبب شود که این فشارها بر مردم مضاعف شود.

کد خبر: ۱۴۸٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha