۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
تداوم بی‌رونقی بازار در چهارمحال و بختیاری/ خریداری وجود ندارد
بازار گزارش می‌دهد؛

تداوم بی‌رونقی بازار در چهارمحال و بختیاری/ خریداری وجود ندارد

شهرکرد - شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری و افزایش شمار مبتلایان موجب شده است تا بازار در این استان همچنان بی‌رونق و کساد باشد.

خبرگزاری بازار؛ شیوع ویروس کرونا طی اسفند ماه سال گذشته در استان چهارمحال و بختیاری موجب شد تا بازار این استان کم رونق‌ترین بازار شب عید را طی سال های اخیر ثبت کند.

تعطیلی برخی اصناف نیز در چهارمحال و بختیاری موجب شد که فروش این واحدهای صنفی در بازار شب عید به صفر برسد. بسیاری از واحد های صنفی کم خطر از روز ۲۳ فروردین ماه با اجازه ستاد مقابله با کرونا فعالیت خود را در استان چهارمحال و بختیاری آغاز کردند.

بررسی میدانی خبرنگار بازار از بازار های بزرگ استان چهارمحال و بختیاری از جمله بازار بزرگ شهرکرد بیانگر این است که بازار همچنان بی رونق و کساد است.

کاهش مراجعه مردم به بازار 

یکی از کسبه خیابان ملت شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار بازار ضمن بیان اینکه میزان مراجعه مردم به بازار نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته است، ادامه داد: مردم در پی شیوع بیماری کرونا مراجعه بسیار کمی به بازار دارند و فروش  چندانی طی یک هفته فعالیت در سالجاری نداشته ام.

دولت باید واحدهای صنفی را در راستای حل مشکلات پیش آمده از بیماری کرونا حمایت و یاری کند

علی کبیری با بیان اینکه دولت باید واحدهای صنفی را در راستای حل مشکلات پیش آمده از بیماری کرونا حمایت و یاری کند، تاکید کرد: بسیاری از واحدهای صنفی با مشکل پرداخت اجاره مواجه هستند که نیازمند حمایت هستند.

بررسی ها نشان می دهد که وضعیت بازار پوشاک نسبت به دیگر بازار ها کم رونق تر است و هنوز واحد های صنفی این بخش مراجعه کننده ای ندارند.

بازار پوشاک در شهرکرد همچنان بی رونق و کساد

رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان شهرکرد در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان کرد: فرش واحدهای صنفی پوشاک در شهرکرد از ۲۳ فروردین ماه تاکنون طی بررسی های انجام شده بسیار کم و در حد صفر است.

منصور کیانی بیان کرد: بازار پوشاک در شهرکرد همچنان بی رونق و کساد است و خریداری به واحد های صنفی پوشاک مراجعه نمی کند.

وی ادامه داد: بازار شب عید مهمترین زمان برای فروش پوشاک به شمار می رود و واحد های صنفی در این زمان تعطیل شدند و تمام اجناس خریداری شده برای فروش روی دست آنها باقی ماند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که وضعیت بازار پوشاک نسبت به دیگر بازار ها کم رونق تر است و هنوز واحدهای صنفی این بخش مراجعه کننده ای ندارند

وی گفت: میزان فروش واحدهای صنفی در اسفند ماه سال گذشته حدود ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

کرونا و خسارت‌های قابل توجه به صنف آجیل فروشان

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار شهرکرد نیز در گفتگو با خبرنگار بازار می گوید: شیوع بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری خسارت های قابل توجهی به صنف آجیل فروشان وارد کرد.

خدارحم مرادی بیان کرد: بیشتری میزان فروش آجیل در شب عید انجام می شود که به واسطه تعطیلی واحدهای صنفی فروش آجیل صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد واحدهای صنفی آجیل و خشکبار در این منطقه در پی شیوع کرونا و تعطیلی اصناف متضرر شدند، گفت: خسارت های ایجاد شده برای واحدهای صنفی این بخش جبران ناپذیر است و حمایت دولت از این بخش ضروری است.

خسارت های ایجاد شده برای واحد های صنفی در حال بررسی است

نایب رئیس اتاق اصناف شهرستان شهرکرد نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با یادآوری اینکه فعالیت واحدهای صنفی کم خطر از روز ۲۳ فروردین ماه آغاز شده است، بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد که بازار در سطح شهرستان شهرکرد همچنان بی رونق است و میزان فروش واحد های صنفی بسیار کم است.

اسدالله چراغیان ادامه داد: خسارت‌های ایجاد شده برای واحدهای صنفی در حال بررسی است و امیدواریم حمایت‌های لازم از سوی مسئولان برای جبران خسارت‌ها انجام شود.

آمار مبتلایان به کرونا در این استان روز به روز بیشتر می‌شود و این عامل علت بسیاری مهمی در کاهش مراجعات مردم به بازار است.

کد خبر: ۱۴٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha