۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
قیمت ارز دیجیتال ماتیک بر سر دو راهی| سود ۲۸ درصدی یا ریزش ۴۰ درصدی؟
تحلیل بازار رمزارزها؛

قیمت ارز دیجیتال ماتیک بر سر دو راهی| سود ۲۸ درصدی یا ریزش ۴۰ درصدی؟

همانند سایر ارزهای بازار کریپتو، ارز ماتیک نیز اکنون بر سر دوراهی قرار داشته و احتمال ریزش ۴۰ درصدی یا سود ۲۸ درصدی برای این ارز وجود دارد.

به گزارش بازار، قیمت ارز دیجیتال ماتیک (MATIC) اوایل این هفته با افت چشمگیر به سمت ۱.۰۰ دلار سیر کرد. اگرچه انتظار می رفت روز شنبه یک چرخش برای روند فعلی ماتیک رخ دهد، اما معامله گران در عوض شاهد ادامه انقباض ارزش دلار و در نتیجه بی میلی سرمایه گذاران به دارایی های ریسک پذیر مانند ارزهای دیجیتال بودند.

با این حال، زمانی که شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده فروش بیش از حد بازگشت و خرس‌ها را وادار کرد تا سود خوبی از این بازار برداشت کرده و معاملات فروش کوتاه مدت خود را ببندند، یک چرخش در قیمت آغاز شده و باعث شد قیمت ماتیک به ۱.۳۱۲ دلار برگردد.

علیرغم افزایش قیمت ماتیک طی هفته گذشته و توقف رشد قدرت دلار طی هفته جاری، قیمت ماتیک در عین ناباوری در روز شنبه با کاهشی ۱۰ درصدی مواجه شد که دور از انتظار بود.

همین موضوع باعث شد تا خرس ها بتوانند با در نظر گرفتن موقعیت های کوتاه، وارد بازار شده و ماتیک های دچار ریزش شدید قیمت شده را جمع آوری کنند. اما در روز یکشنبه یعنی زمانی که تقریبا خرس ها بهره کافی را از ریزش بازار بردند، قیمت ماتیک بار دیگر بالا رفت.

قیمت ارز دیجیتال ماتیک بر سر دو راهی| سود ۲۸ درصدی یا ریزش ۴۰ درصدی؟


پیش بینی قیمت ماتیک
ادامه روند فعلی قیمت MATIC می‌تواند باعث شود خرس‌ها بازار را به گاوها واگذار کنند؛ زیرا کف ۱.۰۰ دلاری برای ماتیک نسبتاً پایین بوده و در حقیقت قیمت را به جولای سال گذشته بازمی‌گرداند.

به نظر می رسد اکنون زمان چرخش است؛ زیرا گاوها RSI را به طور کامل در گوشه نظر خود دارند و با قیمت فعلی، عرصه گسترده ای برای صعود به سمت بالا در اختیار دارند. قبل از رسیدن به سطح بنیادی ۱.۳۱۲ دلار که ۲۸ درصد بالاتر از ارزش فعلی ماتیک محسوب می شود، لازم است انتظار شکستن بالای ۱.۱۸۷ دلار را داشته باشیم.

اما از سوی دیگر، خطر سقوط بیشتر قیمت در بازار کریپتو را هنوز پیش رو داریم که در حقیقت از هفته پر حادثه دیگری ناشی می شود که سه بانک مرکزی بزرگ جهان قرار است با احتمال تشدید بیشتر سیاست های جنگ طلبانه پولی خود تصمیم گیری در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی را در دستور کار خود قرار دهند.

این بدان معناست که شرایط سرمایه گذاری در بازار کریپتو و دیگر دارایی های ریسک پذیر در شرایط فعلی جذابیت کمتری دارد. اگر بانک های مرکزی یاد شده طی این هفته تصمیم به افزایش نرخ بهره بانکی بگیرند، قیمت ماتیک احتمالاً به زیر ۱.۰۰ دلار می رسد و تنها ۰.۹۶ دلار می تواند از افت قیمت این ارز به ۰.۶۲ دلار جلوگیری کند.

کد خبر: ۱۴۸٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha