۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
فعالیت ۱۸ کمیسیون مشترک تجاری و اقتصادی ایران با سایر کشورها
رییس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد

فعالیت ۱۸ کمیسیون مشترک تجاری و اقتصادی ایران با سایر کشورها

زادبوم، معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: وزارت صمت ۱۸ کمیسیون مشترک تجاری و اقتصادی با کشورهای مختلف دارد و در ۱۲ کمیسیون مشترک نیز با وزارتخانه های دیگر فعال است.

به گزارش شاتا، حمید زادبوم در جلسه اسحاق جهانگیری با وزیر، معاونین و مدیران وزارت صمت در جلسه شورای معاونین که در محل این وزارتخانه برگزار شد، در خصوص موضوعات مرتبط با صادرات بیان کرد: اطلاعات مربوط به قوانین و مقررات صادراتی به صورت روزانه از سازمان تجارت جهانی رصد می‌شود و در این رصدها مشخص شد که تاکنون ۸۸ کشور دنیا ممنوعیت های صادراتی اعلام کرده اند.

وی اضافه کرد: همچنین ۵ کشور تاکنون ممنوعیت وارداتی اعلام کرده اند و ۷۵ کشور دنیا نیز تسهیل واردات برای واردات اقلام و کالاهای پزشکی و درمانی و بهداشتی مرتبط با کرونا را دارند.

معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت در ادامه در خصوص کمیسیون‌های مشترک تجاری بیان کرد: وزارت صمت ۱۸ کمیسیون مشترک تجاری و اقتصادی با کشورهای مختلف دارد و کمیسیون مشترک اقتصادی با عمان و ازبکستان را نیز سال گذشته (۱۳۹۸) برگزار کردیم که در این حوزه اولین وزارتخانه ای هستیم که بیشترین کمیسیون را داریم.

زادبوم همچنین اضافه کرد: البته در ۱۲ کمیسیون مشترک نیز با وزارتخانه های دیگر فعال هستیم و کار می کنیم.

اعطای مجوز به بیش از ۶۵ هیات تجاری در سال گذشته

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در حوزه تعمیق صادرات افزود: افزایش صادرات به ۱۵ کشور نزدیک و همسایه مهمترین برنامه صادراتی ما در سال گذشته بود که امسال نیز تداوم دارد و به بیش از ۶۵ هیات تجاری سال گذشته مجوز دادیم.

معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به مشوق های صادراتی بیان کرد: از ۱۳۰۰ میلیارد تومان مشوق های صادراتی سال ۱۳۹۷ حدود ۲۰ میلیارد تومان را توانستیم بگیریم که این رقم میان ۹۰۰ شرکت صادراتی تقسیم شد.

کد خبر: ۱۴٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha