۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۷
مدیران چگونه با شرایط عدم اطمینان مواجه شوند؟
یادداشت؛

مدیران چگونه با شرایط عدم اطمینان مواجه شوند؟

شرایط اقتصاد نه فقط در کشور ما که در جهان با انواع نا اطمینانی مواجه است. مدیران موفق در چنین شرایطی چگونه تصمیم می گیرند؟

مهران ابراهیمیان؛ بازار: جهان به دلیل بسیاری از شرایط از جمله همه‌گیری کرونا، ناآرامی‌های اجتماعی، تنش‌های ژئوپلیتیکی، علاوه بر پیشرفت‌های سریع فناوری، شاهد وضعیت تغییرات دائمی است و در همه این شرایط، ممکن است مدیران بنگاه ها و شرکت ها برای برنامه‌ریزی آینده با مشکل مواجه شوند. ما در این مطلب که بر گرفته از مطلبی مشابه و منتشر شده در مجمع جهانی اقتصاد است به ۶ نکته مفید اشاره می کنیم که به مدیران و به اصطلاح رهبران کسب و کار در شرایط نامتعادل کمک می کند چگونه تصمیم گیری بهتری داشته باشند و بر مشکلات شرایط نامتعارف فائق آیند.

۶ نکته مفید برای مدیران در شرایط عدم اطمینان

۱- به یادگیری و کشف ادامه دهید

ینس اسپان، وزیر بهداشت سابق آلمان و نماینده کنونی پارلمان، می‌گوید که مدیران جوان گاهی فکر می‌کنند همه چیز را یاد گرفته‌اند، تا زمانی که به مکان‌هایی می‌روند، با مردم ملاقات می‌کنند یا بحث می‌کنند و متوجه می‌شوند که چیزهای زیادی برای یادگیری و کشف وجود دارد.

۲- چالش داده ها و اطلاعات

لوسی درویل، مشاور مدیریت و شریک در شرکت برین اند کمپانی « Bain & Company» می گوید که یکی از مهمترین مسئولیت های روسای شرکت ها تصمیم گیری است.

اغلب این تصمیمات تحت فشار گرفته می شوند و نشان می دهد سوگیری های زیادی در آن وجود داشته که ناشی از به قضاوت ضعیف دیگران است.

درویل برای جلوگیری از افتادن در «دام تعصب» (یکی از انواع سو گیری ها که منجر به اتخاذ تصمیم گیری غلط می شود)

به مدیران و حتی مردم توصیه می کند که پیش از هر چیز مدیران باید با افرادی حشر و نشر داشته باشند که اشتباهاتشان را به آنها می گویند. دوم، تصمیم گیری درست بر اساس مجموعه ای کامل از داده های ممکن می شود و سوم، هر کاری که ممکن است انجام دهید تا مطمئن شوید که همه افراد نظرات خود را بیان می کنند. ضمن این که در مورد آنها فکر کنید.

۳- تفکراحتمالی

ایلند مچمییر «Leland Machmeyer»، یکی از بنیان‌گذاران Sway که یک آزمایشگاه پلاستیک جلبک دریایی، می‌گوید وجه مشترک رهبران بنگاه ها تصمیم‌گیری‌های حیاتی است.

مچمییر به اهمیت تفکر احتمالی، تصمیم گیری بر اساس احتمالات زیاد نتایج مطلوب و نامطلوب اشاره می کند که افراد را ملزم می کند تا مفروضات خود را به چالش بکشند و تأثیر متغیرهای زیادی را بسنجند.

۴- گرد هم آوردن ذینفعان برای مقابله با چالش های مشترک

تولو اونی، اپیدمیولوژیست، به مدیران عامل توصیه می کند که بین ذینفعان و گروه های مختلف ارتباط برقرار کنند و خاطرنشان می کند: چنین ارتباطی مستلزم همکاری فوق العاده با افراد و سازمان ها در بخش های مختلف است که معمولاً با هم کار نمی کنند.

اونی اشاره می کند که اپیش بینی بروز دلخوری وناراحتی در این نوع ارتباطات مهم است و بر اهمیت اجازه دادن به این اتفاق برای ایجاد شرایط ظهور ایده های نوآورانه تاکید می کند.

۵- ضعف را بپذیرید

«ابراهیم المجل» مدیر عامل صندوق توسعه صنعتی عربستان با بیان اینکه پذیرش ضعف و گشاده رویی به فرد این امکان را می دهد که در چالش هایی که با آن روبه رو است عمیق تر کاوش کند، خاطرنشان می کند: مردم معمولاً تمایل دارند مشکلاتی را که با آن مواجه هستند، ساده سازی کنند، اما احساس ضعف در افراد و اینکه آنها در معرض خطر هستند به آنها کمک می کند تا به جنبه های متنوع مشکلات بپردازند و نقش خود را در حل آن کشف کنند.

۶- برای دید بهتر دور شوید

لانگمی چانگ، عضو ارشد مدرسه کندی هاروارد، می‌گوید در حالی که غلبه بر چالش‌های فنی مستلزم کسب مهارت‌ها است، غلبه بر چالش‌های انطباقی مستلزم تغییر در رفتار و طرز تفکر است. دیدن مشکلات از منظری وسیع‌تر از تمرکز بر چالش‌های فنی روزانه و در عوض تمرکز بر روی مهم ترین چالش های انطباقی الزامی است.

ژانگ معتقد است که این امر موجب بهبود روند ارتباطات بین فرهنگی و بازسازی اعتماد بین کشورها است و بر اهمیت اقدام جمعی برای حفظ صلح و رفاه جهانی نیز تأکید می کند.

کد خبر: ۱۴۸٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha