۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
احداث شهرک سیر همدان در گرو یافتن زمین مناسب| مکان قبلی با مشکل تامین آب روبروست
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

احداث شهرک سیر همدان در گرو یافتن زمین مناسب| مکان قبلی با مشکل تامین آب روبروست

همدان - محمدی، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از احداث شهرک سیر در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر به دنبال یافتن یک زمین برای جانمایی طرح هستیم.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار استان همدان با بیان اینکه همدان با چهار هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی زیر کشت سیر رتبه نخست تولید سیر خشک را در کشور به خود اختصاص داده و در همدان بالغ‌بر ۴۲ هزار تُن تولید سیر خشک تولید می‌شود، مطرح کرد: سیر، برند همدان محسوب می‌شود و باید درزمینهٔ فروش مناسب و فرآوری این محصول قدم‌های مناسبی برداشته شود.

وی محصول سیر را یکی از محصولات کشاورزی مهم استان همدان با تولید سالیانه ۵۰ هزار تن برشمرد و عنوان کرد: احداث شهرک سیر در استان همدان در دست پیگیری بوده و با کمک استانداری و شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای جانمایی طرح یک زمین ۳۰ هکتاری در منطقه انصارالامام مکان‌یابی شد که به دلیل مشکل آب مورد تایید قرار نگرفت.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر به دنبال یافتن یک زمین دیگر برای جانمایی طرح هستیم تا در مکان جانمایی شده نسبت به احداث شهرک تخصصی سیر اقدام شود، گفت: تمامی واحدهای فرآوری بسته بندی و صادراتی سیر در این شهرک ایجاد می شوند تا بتوان مشکل فرآوری سیر استان همدان را به عنوان یک برند کشوری و جهانی رفع کرد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در استان همدان تعداد ۸۸ واحدترشی و شوری وجود دارد که از سیر تولیدی استان همدان در تولیدات این واحدها استفاده می‌شود و سرمایه‌گذاری‌های بالایی برای راه‌اندازی این واحدها را شاهد بوده‌ایم.

محمدی یاد آور شد: یک واحد فرآوری سیر نیز با همکاری و کمک جهاد دانشگاهی در استان همدان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۱۴۸٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha