۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
با توجه به تحریم، باید مدیریت ارز در کشور در الویت قرار گیرد
معاون طرح و برنامه وزارت صمت:

با توجه به تحریم، باید مدیریت ارز در کشور در الویت قرار گیرد

زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت: امسال ۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار برای ساخت داخل در نظر گرفته شده تا تولید به تدریج جای واردات را بگیرد.

به گزاش بازار، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: از سال گذشته برنامه های وزارت صمت در ۷ محور و ۳۴ پروژه متناسب تدوین شد و مورد بررسی قرار گرفت. امسال نیز با توجه به شرایط اقتصادی ۷ محور و ۴۰ پروژه تدوین شده است.  

زرندی افزود: موضوع ارز و نیاز به جبران کمبود ارز با نگاه جدی به ساخت داخل و تعمیق و توسعه داخل است که ۱۱ برنامه ذیل این محور است، ۵ پروژه برای توسعه صادرات، ۵ پروژه در بخش توسعه معادن مبتنی بر نقشه راه معدنی هدف گذاری شده است، در توسعه صادرات دانش بنیان، لجستیکی تجاری و مدیریت بازار با ۵ پروژه، بهبود فضای کسب و کار و تامین مالی و سرمایه گذاری و تغییر نگاه از بانک محوری به مردمی محور  است که برنامه های وزارت صمت حول این ۷ محور تعریف شده است.

او افزود: اینها استراتتژی های توسعه صنعتی است که باید وزارت صمت در این ۷  محور خود را ارتقا دهد.  

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در ادامه گفت: نهضت ساخت داخل برنامه ای سه ساله از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ است تا ۱۰ میلیارد دلار تبدیل به تولید و ساخت داخل شود. در این راستا بیش از یک میلیارد دلار قرارداد وتفاهم نامه امضا شد و قانون حداکثر سابق به تولید داخل ابلاغ شد و با بیش از ۳ و ۸ دهم میلیارد دلار قرارداد وارد عمل شدیم.

زرندی گفت : اصلی ترین بخش صنعت خودرو و قطعات خودرو بوده است که ۵ و ۳ دهم واردات داشیتم بنابراین بر اساس تفکیک صنایع موضوع ساخت داخل مبنا قرار گرفته است.  

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: با توجه به تحریم و موضوعات اقتصادی باید مدیریت ارز در کشور در الویت قرار گیرد. امسال نیز با توجه به موضوع کرونا باید کاهش عرضه و تقاضا مورد توجه قرار گیرد.

نوده فراهانی عضو هیات مدیره شهرک صنعتی شمس‌آباد در ارتباط تلفنی گفت: سال ۹۸ جدیت در بخش واردات و قاچاق به تولید کمک کرد و تولید ارتقای یافت اما کرونا در پایان سال المان های تولید را تغییر داد بنابراین تقاضا و طرح های اقتصادی دولت برای صنعت تولید را تحت تاثیر قرار داده است، برگشت چک ها برای تولید نیز مشکل ساز شده و در سامانه ستاد کرونا عواقب مسئولیت ها را بر عهده تولید قرار داده اند همچنین قاچاق کالا بر تولید تاثیر منفی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۴٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha