۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
تیم‌های نظارتی برای کنترل درج قیمت تولیدکننده در یزد فعال شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد:

تیم‌های نظارتی برای کنترل درج قیمت تولیدکننده در یزد فعال شد

یزد- علمدار یزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: قیمت تولیدکننده و مصرف کننده باید همزمان روی کالاها درج شود و تیم‌هایی برای نظارت بر این موضوع در استان یزد فعال شده است.

محمدرضا علمدار یزدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: چهار مرحله از پروژه درج قیمت تولیدکننده انجام ‌شده و از این پس، قیمت مصرف‌کننده بر روی کالاهای مشمول طرح در کنار قیمت تولیدکننده به‌صورت هم‌زمان درج می‌شود.

وی بیان کرد: تمامی کالاهای باقیمانده به‌جز ۱۳ گروه کالایی، مشمول طرح می‌شوند که قیمت تولیدکننده در کنار حداکثر قیمت مصرف‌کننده روی آن‌ها درج خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد یادآور شد: این ۱۳ گروه کالایی از جمله اقلام دارویی و پزشکی، مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای غیرقابل عرضه به مصرف‌کننده نهایی، انواع البسه، پارچه و پوشاک، انواع طلا، جواهر و زیورآلات، انواع صنایع دستی و محصولات کشاورزی غیر بسته‌بندی هستند.

وی با اشاره به دیگر گروه‌های کالایی ۱۳ گانه مستثنی شده از پروژه درج هم‌زمان قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده گفت: دیگر گروه‌ها شامل محصولات بورسی و کالاهای عرضه شده در بورس، انواع قطعات، ابزار و لوازم غیر بسته‌بندی، انواع مصالح ساختمانی غیرقابل بسته‌بندی، محصولاتی که امکان بسته‌بندی ندارند، انواع لوازم‌التحریر غیرقابل بسته‌بندی، گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، شکر و برنج و کالاهای صنفی که در محل تولید عرضه می‌شوند مانند آش، حلیم، قنادی و... هستند.

مکلف شدن واحدهای تولیدی به درج هم‌زمان حداکثر قیمت مصرف‌کننده و قیمت تولیدکننده

علمدار یزدی با بیان اینکه در چهار گروه کالایی حداکثر قیمت مصرف‌کننده در کنار قیمت تولیدکننده نیز درج ‌شده است، ادامه داد: کالاهای جدید مشمول طرح نیز دارای حداکثر قیمت مصرف‌کننده خواهند بود و همه واحدهای تولیدی مکلف هستند که حداکثر قیمت مصرف‌کننده و قیمت درب کارخانه (تولید) را هم‌زمان درج کنند.

وی همچنین تصریح کرد: این‌که کالا با درج هم‌زمان قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده از درب کارخانه خارج‌شده و در فروشگاه و محل عرضه به‌دست خریدار نهایی برسد زمان می‌برد البته این زمان برای کالاهای گردش سریع (پرمصرف) به سطح بازار کمتر از یک‌ماه خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد افزود: اگر واحد صنفی کالایی را بالاتر از حداکثر قیمت مصرف‌کننده به فروش برساند، به‌طور حتم گران ‌فروشی کرده است. قیمت مصرف‌کننده درج‌شده درواقع حداکثر قیمت و سقفی است که خریدار نهایی باید برای یک کالا بپردازد و مرز گران‌فروشی برای خریدار نهایی بدون ورود مکانیزم‌های نظارت بر بازار به‌طور کامل مشخص خواهد بود.

وی از فعال شدن تیم‌های نظارتی در یزد خبر داد و گفت: با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی صورت می گیرد.

کد خبر: ۱۴۸٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha