۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۷
 افزایش بی سابقه قیمت مواد غذایی در آلمان

افزایش بی سابقه قیمت مواد غذایی در آلمان

آلمان با شوک تورمی در زمینه خرده فروشی مواد غذایی مواجه است.

به گزارش بازار، قیمت مواد غذایی در ماه مارس در آلمان بیش از ۶ درصد افزایش یافته و سبزی جات تازه بیش از ۱۴ درصد و روغن گیاهی ۱۷ درصد افزایش قیمت داشته اند.

شرکت مشاوره EY-Parthenon هشدار داد احتمالا روند صعودی قیمت‌ها ادامه خواهد داشت و به ویژه گروهی از مردم با درآمدهای پایین به شدت آسیب می‌بینند.

همچنین بر اساس شرکت تحقیقاتی GfK در نورنبرگ، تعداد بی سابقه‌ای از مصرف کنندگان خود را از لحاظ روانی برای این آسیب آماده کرده اند و ۸۵ درصد آنان پیش بینی می‌کنند قیمت کالاهای روزمره همچنان افزایش یابد.

گفته می‌شود همزمان با افزایش قیمت خرده فروشی، افزایش عدم اطمینان مصرف کننده موجب کاهش فروش و از دست دادن درآمد تولیدکنندگان و خرده فروشان می‌شود.

هفته گذشته، گروه Tonnies، غول تامین کننده گوشت آلمان، کاهش فروش تقریبا یک میلیارد یورو را در ارتباط با بحران تورمی گزارش کرد.

روز پنج شنبه، اداره آمار فدرال آلمان گزارش داد که انتظار می‌رود تورم در ماه آوریل به ۷.۴ درصد برسد که نسبت به ماه مارس ۰.۸ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مصرف کنندگان کشورهای سراسر جهان از سال ۲۰۲۱ با بحران تورمی دست و پنجه نرم می‌کنند.

شایان ذکر است این بحران در هفته‌های پس از تصمیم مسکو برای حمله به اوکراین و با توجه به اقدامات آلمان، آمریکا و متحدان آن‌ها برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه و اتخاذ تصمیماتی برای کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه شدت گرفته است.

رهبران اقتصادی آلمان و دیگر غول‌های صنعتی هشدار داده اند که ممنوعیت واردات گاز، نفت و سایر مواد خام از روسیه تهدیدی برای فلج کردن اقتصادها و ایجاد بحرانی است که از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون مشاهده نشده است.

کد خبر: ۱۴۸٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      0 0
      می تونن از مسئولان کشور ما درخواست کمک کنن