۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
تکرار سریال کمبود روغن در بازار مازندران| پای گرانی و قاچاق در میان است
بازار گزارش می‌دهد؛

تکرار سریال کمبود روغن در بازار مازندران| پای گرانی و قاچاق در میان است

ساری- کمبود و نایاب شدن روغن دوباره مازندرانی ها را سرگردان فروشگاه های کوچک و بزرگ کرد تا بتوانند یک قوطی از آن را تهیه کنند.

بازار؛ گروه استان‌ها: سربال کمبود روغن بعد از حدود یکسال سال دوباره در مازندران تکرار شد و شهروندان و اهالی استان مجبور هستند برای تهیه یک قوطی سرگردان فروشگاه‌های بزرگ و کوچک کرده است.

قیمت روغن بدون پالم ۹۰۰ گرمی ویژه سرخ کردنی ۱۳ هزار تومان بوده در فروشگاه‌ها عرضه می‌شد و اکنون برای تهیه همین قوطی باید به فروشگاه‌های متعددی سر زد و دست خالی برگشت.

نرخ انواع روغن شامل سرخ کردنی بدون پالم ۱۸۰۰ گرمی اویلا ۳۲ هزار تومان، روغن مایع آفتابگردان ۲۳ هزار تومان، نیمه جامد ۹۱ هزار تومان است که تهیه آن در بازار و فروشگاه‌های برای شهروندان سخت شده است.

در حال حاضر تنها روغن موجود در برخی فروشگاه‌های روغن ذرت و جاد پنج کیلویی است که قیمت آن بیش از ۱۸۰ هزار تومان است. مازندران سال قبل نیز همزمان با دیگر مناطق کشور روزهای بی روغنی را تجربه کرده بود و این رویه طی چند روز گذشته نیز تکرار شده است.

در حال حاضر تنها روغن موجود در برخی فروشگاه‌های روغن ذرت و جاد پنج کیلویی است که قیمت آن بیش از ۱۸۰ هزار تومان است. مازندران سال قبل نیز همزمان با دیگر مناطق کشور روزهای بی روغنی را تجربه کرده بود و این رویه طی چند روز گذشته نیز تکرار شده است

یک شهروند ساروی با بیان این برای خرید روغن به چند فروشگاه رفتم اما نتوانستم روغن تهیه کنم، افزود: روغن جامد و به صورت محدود و باقیمت بالا در فروشگاه‌ها وجود دارد که توان خرید آن را نداریم.

تکرار سریال کمبود روغن در بازار مازندران| پای گرانی و قاچاق در میان است

زمزمه‌های گرانی و افزایش قیمت به گوش می‌رسد
محمدی با اظهار اینکه برخی از فروشگاهیان افزایش قیمت را دلیل کمبود روغن ذکر می‌کنند، افزود: به گفته آنان قرار است روغن گران شود و از این رو، به فروشگاه‌ها عرضه نمی‌شود.

همچنین یک بانوی خانه دار قائمشهری که بیشتر مایحتاج را از فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای خریداری می‌کند، افزود: در فروشگاه‌های بزرگ هم عرضه روغن با محدودیت روبرو شده و نمی‌توان روغن با برندهای مختلف را تهیه کرد.

این بانو با اظهار اینکه روغن از کالاهای اساسی و مورد نیاز خانوار به شمار می‌رود، افزود: کمبود و افزایش قیمت این کالا مشکلات را برای خانوارها ایجاد می‌کند.

حدود ۱۰ روز روغن به فروشگاه‌های کوچک داده نمی‌شود
یک فروشنده مواد غذایی در آمل با بیان اینکه یک هفته تا ۱۰ روزی هست که روغن به خرده فروشی‌ها داده نمی‌شود، افزود: قبل از این ایام نیز میزان عرضه روغن بسیار محدود بود.

میلاد حسنی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اگر در گذشته هشت کارتن برای فروش به فروشگاه‌ها می‌دادند طی این ۱۰ روز میزان عرضه صفر شده است.

وی درباره دلیل کمبود روغن گفت: شرکت‌های پخش روغن بین فروشگاه‌ها توزیع نمی‌کنند.

کمبود روغن در دست بررسی و پیگیری است
مجید فانی رئیس سازمان صمت مازندران در پیگیری خبرنگار بازار با اشاره به کمبود روغن در بازار استان اظهار داشت: این مسئله کشوری بوده و در سطح ملی در دست بررسی و رفع است.

تکرار سریال کمبود روغن در بازار مازندران| پای گرانی و قاچاق در میان است

وی قاچاق این کالا را از جمله دلایل کمبود در عرضه داخلی بیان کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی برای مقابله با قاچاق و احتکار صورت گرفت و پیش بینی می‌شود روزهای آینده این کمبود رفع شود.

در عین حال مدیران برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز براین باور هستند هر روز تقاضا و مراجعه برای خرید روغن افزایش می‌یابد زیرا برخی از مردم دنبال برندهای خاصی از روغن هستند و خرید بیش از حد نیاز نیز از جمله مشکلات به شمار می‌رود.

در حالی مازندران این روزها با کمبود روغن روبرو است که سال قبل ۱۰۰ هزار تن روغن از طریق بنادر استان وارد و ذخیره سازی شده است. روزانه ۱۷۰ تن روغن در مازندران نیاز است که از این تعداد ۹۰ تن برای مصرف خوراکی و مابقی برای مصارف صنعت و صنف مورد نیاز است.

علاوه بر کمبود روغن خوراکی، بازار روغن موتور در مازندران هم طی هفته‌های اخیر با گرانی بی سابقه‌ای روبرو شده است و قیمت یک قوطی روغن چهار کیلویی بهران از ۲۰۰ هزار تومان در پایان سال قبل به ۲۹۰ هزار تومان طی روزهای اخیر رسیده است

کد خبر: ۱۴۸٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha