۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
پنجره واحد خدمات دولت هوشمند بزودی راه‌اندازی می‌شود
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات:

پنجره واحد خدمات دولت هوشمند بزودی راه‌اندازی می‌شود

موحد، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران از راه اندازی پنجره واحد یا ملی خدمات دولت هوشمند در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش بازار، جواد موحد معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات افزود: پنجره واحد یا ملی خدمات دولت هوشمند تکلیفی است که در تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته شد و در این پنجره چندین تکلیف مشخص شده که یکی از این تکالیف این است که دستگاه‌ها باید پنجره واحد خدمات خودشان را راه‌اندازی کنند.

وی گفت: بر همین اساس وقتی به برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها مراجعه می‌کنیم به سامانه‌های متعددی بر می‌خوریم که برای مراجعه به هر سامانه باید نام کاربری و رمز عبور جدیدی را اخذ کنیم.

موحد گفت: بر همین اساس یکپارچگی در سطح دستگاه‌ها همچنان وجود ندارد و ما باید با یک نام کاربری و رمز عبور به یک وزارتخانه و دستگاه مراجعه و از آن طریق به همه خدمات آن دستگاه دسترسی پیدا کنیم نه اینکه نیاز به احراز هویت مکرر و دریافت مکرر مدارک باشد.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات افزود: نفس این تکلیف ناظر به این بوده است که دستگاه خودش را به یکپارچگی برساند که کاربر با یک بار احراز هویت بتواند به همه خدمات آن دستگاه دسترسی پیدا کند.

موحد گفت: اما تکلیف دوم اینکه در همین تبصره قید شده این است که همه پنجره واحدها به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند متصل شوند یعنی در سطح کلان کاربر با ورود به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند و احراز هویت بتواند به همه سامانه‌های دستگاه‌ها وارد شود و خدمتش را دریافت کند یعنی کاربری که در سطح دولت یک بار احراز هویت شده است نیاز نباشد هر دستگاهی به طور مجزا ورود و این کاربر را احراز هویت و مدارک هویتی را دریافت کند.

وی گفت: این اقدام برای تسهیل و تسریع در دسترسی مردم به خدمات دولت هوشمند است و با توجه به اقدامات صورت گرفته و انجام برخی مقدمات، به زودی شاهد راه اندازی این پنجره واحد خواهیم بود.

کد خبر: ۱۴۸٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha