۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۲
بازگشت نقدینگی به بورس با واریز سودهای‌ رسوب شده به حساب سهامداران
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

بازگشت نقدینگی به بورس با واریز سودهای‌ رسوب شده به حساب سهامداران

کارشناس بازار سرمایه گفت: با واریز سودهای رسوب شده سال‌های قبل به حساب سهامداران، میزان قابل توجهی از مبالغ رسوب شده به طور مجدد به سمت بازار سهام سوق پیدا خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محمد خبری‌زاد در خصوص اثرات ابلاغیه اخیر سازمان بورس به تمامی ناشران مبنی بر واریز سودهای رسوب شده، اظهارکرد: سازمان بورس از ابتدای سال تاکنون اقدامات مثبتی انجام داده است، به نحوی که در این خصوص می‌توان به تقسیم سود از طریق سامانه سجام (حق الناس)، واریز سودهای رسوب شده و کاهش مدت زمان واریز سود که به تازگی در دستور کار مسئولان مربوط قرار گرفته، اشاره کرد.

وی افزود: طی سال‌های اخیر موضوعی که سهامداران را نسبت به شرکت در مجامع سالیانه مردد می‌کرد، منوط به دریافت سود نقدی از شرکت‌ها می‌شد؛ حال با اجرای تصمیمات مذکور درصورت رعایت موازین اصولی و منطقی علاوه بر افزایش استقبال سهامداران از مجامع، شاهد بهبود فضای رقابتی در بازار نیز خواهیم بود.

خبری زاد تصریح کرد: شرکت‌ها در سال‌های گذشته در موعد سررسید تقسیم سود سال مالی، یک بازه زمانی را مشخص می‌کردند تا سهامداران بتوانند نسبت به دریافت سود خود اقدام کنند. اگر در این برهه زمانی سرمایه‌گذار نسبت به اخذ مبلغ اقدام نمی‌کرد، سود به حساب شرکت بازگردانده می‌شد و شخص از برداشت مبلغ واریزی باز می‌ماند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: حال با واریز سودهای رسوب شده سال‌های قبل به حساب سهامداران علاوه بر بازگشت اعتماد آنها نسبت به بورس، میزان قابل توجهی از مبالغ رسوب شده به طور مجدد به سمت بازارسهام سوق پیدا خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه تصمیم سازمان بورس در راستای واریز سودهای رسوب شده جزء اقداماتی است که در بازه میان مدت و بلندمدت ثاثیر مثبتی را بر بازارسهام خواهد گذاشت، تاکید کرد: بسیاری از سهامداران از میزان سودهای رسوب شده و نحوه واریز آن اطلاعی ندارند؛ به همین خاطر سازمان بورس باید به منظور ساماندهی بهتر این مسئله، طی نامه‌ای به ناشران اعلام کند که سودهای رسوب شده از سال مالی ۹۹ به قبل را به صورت یکجا و از طریق سامانه سجام به حساب سهامداران خود واریز کنند.

کد خبر: ۱۴۸٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha