۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
رتبه اول کشوری آذربایجان ‌شرقی در حمل‌ونقل بین‌المللی
رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین المللی شمالغرب کشور خبر داد

رتبه اول کشوری آذربایجان ‌شرقی در حمل‌ونقل بین‌المللی

تبریز- رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین المللی شمالغرب کشور گفت: آذربایجان‌شرقی سال گذشته رتبه اول حوزه «کارنه تیر» را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، حمید باراندوزی روز شنبه در دیدار با رییس اتاق بازرگانی تبریز، افزود: با تلاش های مضاعف و همت مسئولان اتاق بازرگانی تبریز در حوزه حمل و نقل بین المللی به خصوص واحد «کارنه تیر» طی سال ۹۸ رتبه اول کشور در صدور کارنه تیر کشور را به خود اختصاص داده است.

باراندوزی اظهار داشت: اقدامات تسهیل گر در امور مربوط به صدور خدمات مسئولان کارنه تیر اتاق بازرگانی تبریز سبب شده است تاکنون تعداد ۱۲ شرکت حمل و نقل بین المللی از سایر استان های کشور دفتر مرکزی خود را در تبریز برای ادامه فعالیت خود تاسیس و در انجمن شمال غرب کشور عضو شوند.

وی اظهار امیدواری کرد با حمایت مدیریت اتاق بازرگانی تبریز و مسئولان کارنه تیر این اتاق، برای سال های متمادی در این صنعت جایگاه خود را حفظ و ارتقا دهد.

باراندوزی، مشکلات پیش آمده در خصوص حمل و نقل بین المللی بعد از شیوع ویروس کرونا، نحوه محاسبه ارزش افزوده شرکت های حمل و نقل و مشکلات موجود در حمل نقل ریلی را از عمده مسائل قابل طرح و بررسی خواند و از مسئولان اتاق بازرگانی تبریز درخواست کرد در جهت حل این مشکلات اقدامات فوری انجام دهند.

کارنه تی (TIR carnet) سندی است گمرکی که برای ترانزیت بین المللی کالا در چارچوب کنوانسیون تیر(TIR) در کشور مبدا صادر می‌ شود که به موجب آن کالا در وسیله نقلیه جاده ای به طور پلمب شده از خاک کشورهای بین راه عبور می کند و تا مقصد نهایی نیازی به انجام تشریفات گمرکی مربوط به ترانزیت در مرزهای ورودی و خروجی این کشورها طبق قوانین داخلی آنها نیست.

کد خبر: ۱۴٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha