۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
انتقاد از حذف تعرفه خدمات دارویی در قانون بودجه ۱۴۰۱
رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد

انتقاد از حذف تعرفه خدمات دارویی در قانون بودجه ۱۴۰۱

دارایی، رئیس سازمان غذا و دارو از حذف تعرفه خدمات دارویی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ انتقاد کرد.

به گزارش بازار، بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو امروز در نشست خبری درباره تبعات منفی حذف تعرفه خدمات دارویی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: داروخانه‌ها مراکز ارائه خدمات سلامت هستند که تکالیف زیادی نیز در حوزه‌های تیتک، نسخه دیجیتال و ... بر عهده آن‌ها گذاشته شده است که همه این موارد مشمول هزینه می‌شوند که ظاهرا این هزینه برای داروخانه‌ها لحاظ نشده و متاسفانه تعرفه خدمات دارویی نیز حذف شده است.

وی افزود: ما می‌خواهیم از راه‌های قانونی همانند کمک گرفتن از شورای عالی بیمه، این بار هزینه‌ای که روی دوش داروخانه‌ها قرار دارد، جبران کنیم، به نظر ما این موضوع جزو حقوقی است که باید برای داروخانه‌ها لحاظ شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امسال فقط یک جلسه کمیسیون قیمت‌گذاری دارو در سازمان برگزار شده است که آن‌هم مربوط به داروهایی بود که برای نخستین بار وارد بازار می‌شوند.

وی افزود: امسال تاکنون و با وجود تورم عمومی در کشور، قیمت جدیدی برای داروها تعیین نشده است، ضمن اینکه قرار است از این به بعد، نمایندگان بیمه‌ها به همراه نماینده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز در جلسات کمیسیون قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو حضور داشته باشند و در همین جلسات پوشش بیمه‌ای لازم برای داروها نیز اعمال شود تا سهم پرداخت از جیب مردم در صورت افزایش قیمت داروها افزایش نیابد.

کد خبر: ۱۴۸٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha