۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
تحقیق و توسعه موتور محرک تولید است
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تحقیق و توسعه موتور محرک تولید است

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی طرح ارتقای جایگاه تحقیق و توسعه و نوآوری در بنگاه‌های تولیدی و خدماتی کشور کمیسیون متبوعش، R and D را موتور محرک هر واحد تولیدی برشمرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا در تشریح نشست امروز(شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) کمیسیون متبوعش، گفت: دستورکار امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی طرح ارتقای جایگاه تحقیق و توسعه و نوآوری در بنگاه‌های تولیدی و خدماتی کشور با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط بود؛ کلیات این طرح پیش از این تصویب شده بود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح مذکور بر تقویت تحقیق و توسعه در بنگاه‌های تولیدی و خدماتی تاکید دارد زیرا یکی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی توسعه کشورها میزان سرمایه‌گذاری و تخصیص منابع در زمینه تحقیق و توسعه است.

وی با بیان اینکه هر واحد تولیدی که تحقیق و توسعه نداشته باشد، پویایی نخواهد داشت، اضافه کرد: در حال حاضر R and D زمینه‌ساز پیشرفت و موتور محرک هر واحد تولیدی است بنابراین برای ترغیب واحدهای تولیدی به تخصیص اعتبارات مناسب به این حوزه باید مشوق‌هایی قانون پیش‌بینی کرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در نشست امروز و پس از بررسی طرح ارتقای جایگاه تحقیق و توسعه و نوآوری در بنگاه‌های تولیدی و خدماتی کشور، در نهایت مقرر شد این طرح در کارگروه مربوطه با مصوبه جهش تولید دانش بنیان تطبیق داده شود و سپس در صحن کمیسیون مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر: ۱۴۸٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha