۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶
سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومانی در صنعت کهگیلویه و بویراحمد/ ۱۳.۵ هزار نفر صاحب شغل می‌شوند
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومانی در صنعت کهگیلویه و بویراحمد/ ۱۳.۵ هزار نفر صاحب شغل می‌شوند

یاسوج - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۲۳ طرح صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومان در سطح استان در دست اجرا است.

سالار حسین‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومانی در صنعت کهگیلویه و بویراحمد افزود: این طرح‌ها می‌توانند برای ۱۳ هزار و ۴۵۰ نفر اشتغال‌زایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه طرح‌های پتروشیمی، گیاهان دارویی و کنسانتره فسفات از مهمترین این طرحها است، گفت: با توجه به موقعیت و روند کنونی  صنعتی شدن استان، نیاز به داشتن اهداف بلند مدت اعم از بهبود رتبه استان در این خصوص، گسترش صادارت و فضای بازار و همچنین ایجاد واحدهای صنعتی و معدنی متناسب با ظرفیت و پتانسیل‌های استان بسیار ضروری است.

حسین پور با اشاره به لزوم جهش تولید در استان با استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان گفت: برنامه راهبردی در استان با توجه به پتانسیل و ظرفیت استان تعریف و اهداف هماهنگ با اقتصاد و جهش تولید با توجه به مزیت‌های نسبی و شرایط اقتصادی منحصر به فرد استان در راستای اهداف و برنامه راهبردی، تهیه و تدوین می‌شود با برنامه‌ریزی کل کشور همسو باشد و شرایط سیاسی و اقتصادی جهان و موقعیت ژئوپولیتیک کشور و نهایتا وجود سرمایه های فیزیکی و انسانی نیز باید مد نظر قرار بگیرد.

پتانسیلهای کهگیلویه و بویراحمد ویژه است

رئیس سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری در راستای جهش تولید و توسعه صنعت و تولید دارد و با توجه به اهداف سازمان و برای توسعه استان، با الهام از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توجه به بهره‌برداری از تمامی توانایی استان برای تولید و توسعه تعاملات و تجارت استفاده می شود.

حسین پور یکی از راه‌های افزایش و جهش تولید در استان را صنایع کوچک عنوان کرد و گفت: رشد واحدهای با اشتغال یک تا ۴۹ نفر که شامل واحدهای تولیدی کوچک می شود، نشان از اقبال عمومی سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این گونه واحدها دارد.

وی افزود: سرمایه گذاری پایین مورد نیاز و دانش فنی از جمله دلایل استقبال از سرمایه گذاران در صنایع کوچک است.

حمایت از احیای معادن کوچک

حسین پور اظهار داشت: همچنین حمایت از احیای معادن کوچک استان یکی از برنامه‌های مهم دولت است که در سه بخش پرداخت تسهیلات، تجهیزات و کمک‌های فنی انجام می شود.

وی بهبود وضعیت اشتغال بخش صنعت و افزایش سهم اشتغال این بخش، انتقال فعالیتهای صنعتی از صنعتهای با ارزش افزوده پایین به صنایع با بهره وری و ارزش افزوده بالاتر همچون صنایع دانش بنیان، بهبود فضای کسب و کار در تمام فعالیت های صنعتی، معدنی و تجاری، تسهیل  در  به بهره برداری رسیدن طرح های بزرگی صنعتی از جمله طرح های پتروشیمی و فولاد، روان سازی فرآیندهای سازمانی شامل صدور مجوزهای زیر مجموعه سازمان، افزایش سهم صنعت و معدن و فعالیت های دانش بنیان از  صادرات استان را از جمله اهداف این سازمان در استان عنوان کرد.

حسین پور افزود: طرح‌های بزرگی چون سیمان مارگون و کارخانه آجر دهدشت در چند سال اخیر وارد چرخه تولید استان شد که حدود نیمی از حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۱۴٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha