۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از افراد فاقد بیمه
رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد

تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از افراد فاقد بیمه

دارایی، رئیس سازمان غذا و دارو از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از افراد فاقد بیمه خبر داد.

به گزارش بازار، بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری گفت: با کمک وزارت رفاه، اطلاعات ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از افراد فاقد بیمه به بیمه سلامت ارسال و در پیامکی که به آن‌ها ارسال شده، اعلام شده است که بدون اینکه مراجعه کنند، مستقیما تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و یک گام بزرگ برداشته شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: هر کدام از عزیزان بیمه نشده‌اند وقتی وارد مراکز درمانی شوند، روی همان تخت بیمارستان بیمه می‌شوند.

وی همچنین درباره فروش اینترنتی دارو گفت: داروخانه‌ها تنها محلی هستند که می‌توانند با مجوز، صفحه فروش اینترنتی دارو، شیر خشک و برخی موارد را داشته باشند و این موارد را برای فروش ارائه دهند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: بنابراین تنها مسیر فروش دارو و سایر کالاهای سلامت محور از طریق اینترنت، داروخانه‌ها هستند.

دارایی تاکید کرد: هزار و ۷۰۰ داروخانه از ۱۳ هزار داروخانه در کشور درخواست مجوز فروش اینترنتی داشتند که ۱۰۰ داروخانه در این زمینه تاکنون مجوز گرفته‌اند.

وی درباره صادرات دارو به روسیه با توجه به تحریم‌های اخیری که علیه این کشور صورت گرفته است، گفت: این دو کشور باید از توانایی همدیگر کاملا آگاهی داشته باشند، ما قبلا تبادلاتی در حوزه دارو چه واردات و چه صادرات داشته‌ایم، در سفر اخیر مشخص شد دو طرف چه نیازهایی دارند، زمینه همکاری ما در خصوص تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارویی بسیار است.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در آینده نزدیک یک نمایشگاه دارویی در روسیه خواهیم داشت.

دارایی گفت: تا پایان فروردین ۲۰۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۵۰ قلم نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: پارسال برای تامین داروی بیماران تالاسمی نسبت به سال قبل آن دو برابر ارز بیشتر تخصیص یافت تا داروی مورد نیاز آن‌ها را تامین کنیم، زیرا برخی از بیماران به آن نیاز داشتند.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: علاوه بر این دارویی مثل ریتالین نیز به علت نیاز بیماران همچنان مشمول دریافت ارز دولتی است.

دارایی گفت: پس از سه سال از بسته شدن فهرست دارویی کشور، ۲۱ قلم داروی بیماران خاص و صعب العلاج وارد فهرست دارویی شد.

کد خبر: ۱۴۸٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha