۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
گرانی، خشکسالی، بیکاری، حاشیه نشینی و مهاجرت سم مهلکی برای جامعه است
نماینده مردم زابل در مجلس:

گرانی، خشکسالی، بیکاری، حاشیه نشینی و مهاجرت سم مهلکی برای جامعه است

نماینده مردم زابل در مجلس خطاب به مسئولان کشور، گفت: گرانی، خشکسالی، بیکاری، حاشیه نشینی، مهاجرت سم مهلکی است برای جامعه؛ پیش از آنکه دیر شود باید اقدامی از جنس پیشگیری عاجل صورت گیرد.

به گزارش بازار، حبیب اله دهمرده در نشست علنی امروز (شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت ایام از مقام معظم رهبری که مجددا مجلس را مورد لطف و مرهمت قرار دادند، تقدیر کرد و گفت: این مسئله کار ما را چندین برابر سنگین تر می‌کند.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس همچنین از مردم بزرگوار بابت خلق حماسه روز قدس نیز تشکر و تصریح کرد: از اینکه در راستای خدمت به این مردم توفیق نداریم، شرمساریم.

وی از تعامل و همکاری بین سه قوه تقدیر و همچنین از سفرهای استانی رئیس جمهور تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که مصوبات استانی هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

دهمرده با اشاره به انتصابات خوب و کارشناسی اخیر دولت مثل انتصاب امیر نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور، افزود: امید است در سایر بخش‌ها نیز کار به دست کاردان سپرده شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خطاب به مسئولان کشور، گفت: به شما اخطار می‌دهم تا در تاریخ ثبت شود، گرانی، خشکسالی، بیکاری، حاشیه نشینی و مهاجرت سم مهلکی است برای جامعه؛ پیش از آنکه دیر شود از جنس پیشگیری اقدام عاجل صورت گیرد.

وی درباره مسائل حوزه انتخابیه خود نیز یادآور شد: ضرورت دارد طبق قول‌های داده شده فرصت سوزی نشود و برای آنکه بتوانیم از مهاجرت درصدی از مردم جلوگیری کنیم، اقدامات مهمی انجام شود. در رابطه با تأمین آب پایدار باید دیپلماسی لازم برای برداشت آب از هیرمند طبق مصوبه شورای امنیت ملی صورت گیرد و کار انتقال آب از دریای عمان انجام گیرد.

دهمرده همچنین خواستار تسریع در راه اندازی منطقه آزاد و بازارچه مرزی در حوزه انتخابیه خود شد و افزود: ساماندهی و بازآفرینی حاشیه نشینی در زابل در کنار تأمین قیر برای پروژه‌های عمرانی، رسیدگی به خسارات وارده به کشاورزان و کمک به دامداران منطقه باید در اولویت اقدامات صورت گیرد.

وی همچنین رسیدگی به ریزگردهای استان سیستان و بلوچستان و وضع اسف‌بار مسائل بهداشتی و پزشکی و همچنین تسریع در ساخت راه‌های روستایی و بزرگراه زابل به زاهدان که به جاده مرگ مربوط است، را خواستار شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: رسیدگی به راه آهن زاهدان، نیروگاه بادی، کارخانه معدن، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تکمیل کارخانه لاستیک باید در دستور کار قرار گیرد.

وی خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: آیا برای جمعیت نیم میلیون نفری درخواست یک پارک بانوان درخواست عجیبی است، بانوان سیستان و بلوچستان چه زمانی به این خواسته خود دست می‌یابند.

کد خبر: ۱۴۸٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha