۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
اشتغال ۴۰هزار نفر کارگر و پرسنل در شهرک صنعتی شیراز
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس خبرداد؛

اشتغال ۴۰هزار نفر کارگر و پرسنل در شهرک صنعتی شیراز

شیراز- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از اشتغال حدود ۴۰هزار نفر کارگر و پرسنل در شهرک صنعتی بزرگ شیراز خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک صنعتی فارس، ‏روح الله نجابت در جلسه بررسی مشکلات مالیاتی صنعتگران با بیان اینکه بعنوان نمایندگان مردم خود را موظف به پیگیری مسائل و مشکلات آنها در همه بخش ها می دانیم بیان کرد: باتوجه به جایگاه بخش صنعت در تولید و اشتغال ،یکی از اولویت های خود را پیگیری مسائل و مشکلات صنعتگران در شهرک های صنعتی قراز داده ایم.

وی افزود: در جلسه ای که حدود دوهفته پیش با صنعتگران شهرک صنعتی شیراز داشتیم مسائل و مشکلاتی مطرح شد که برخی از آنها در سطوح استانی و برخی در سطح ملی پیگیرشده و تا حصول نتیجه نهایی این پیگیری ها ادامه دارد.

فعالیت حدود ۴۰هزار نفر کارگر و پرسنل در شهرک صنعتی شیراز
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در موضوعاتی نظیر فعال سازی درمانگاه شهرک صنعتی بزرگ شیراز با توجه به فعالیت حدود ۴۰هزار نفری کارگران و پرسنل واحدهای صنعتی و نیز اختصاص بخشی ازمبالغ ارزش افزوده دریافتی ازصنعتگران برای امور شهرک های صنعتی پیگیری کرده ایم.

نجابت با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که صنعتگران مختلف مطرح کردند مربوط به مالیات بود که در همین زمینه با دعوت از مدیر کل امور مالیاتی استان مورد بررسی قرارمی گیرد.

وی با بیان اینکه مسائل مربوط به مالیات متنوع و مختلف است، گفت: بخشی از مشکلات که نیاز است از سازمان امور مالیاتی پیگیری شود در سطح ملی پیگیری می شود و آن دسته که نیاز به اصلاح قوانین دارد نیز صنعتگران به ما اعلام کنند تا از این طریق پیگیری شود.

مدیر عامل شرکت شهرک ها صنعتی فارس نیز در خصوص مسائل صنعتگران و شهرک های صنعتی گفت: باتداوم این نشست ها بستر مناسبی برای رفع مشکلات و رضایتمندی صنعتگران فراهم می شود.

سید مصطفی هاشمی خواستار تعامل بیشتر ادارات مالیاتی در استان با صنعتگران شد و افزود: انتظار داریم مسائل مالیاتی صنعتگران در اولویت رسیدگی قرارگیرد.

وی بااشاره به معافیت مالیاتی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی گفت :واحدهای صنعتی پس از بهره برداری تا ۷سال در شهرک های صنعتی مناطق توسعه یافته و تا ۱۳ سال در شهرک‌های صنعتی مناطق غیر برخوردار از معافیت مالیاتی برخوردارند.

لزوم افزایش اطلاعات صنعتگران از مسائل مالیاتی
هاشمی همچنین بااشاره به لزوم افزایش اطلاعات صنعتگران از مسائل مالیاتی بر آمادگی این شرکت برای برگزاری دوره های آموزشی برای صنعتگران خبردادوگفت:این دوره ها بصورت رایگان برگزار می شود.

مدیر کل امور مالیاتی فارس نیز در این مراسم بر اهتمام جدی به منظور رفع مسائل و مشکلاتی صنعتگران شهرک صنعتی تاکید کرد و گفت:رویکرد اداره کل امور مالیاتی حمایت از تولید است.

حمیدرضا محمدابراهیمی اظهار کرد: تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی در تامین درآمد های پاک و پایدار برای کشور، تضمین کننده تحقق اقتصاد مقاومتی و تامین استقلال اقتصادی کشور است که مشارکت و نقش آفرینی مؤدیان فارس در انجام تکالیف قانونی خود و پرداخت مالیات، به طور یقین منجر به توسعه و آبادانی استان است.

وی با بیان اینکه یکی از راههایی که صنعتگران می توانند پاسخ سوالات ،مشاوره وموارد مربوط به ارائه گزارش های فرارمالیاتی را ارائه دهند سامانه ارتباط مردمی ۱۵۲۶است گفت:در این سامانه بستر توسعه تعاملات بین مودیان مالیاتی و نظام مالیاتی فراهم شده است.

وی در خصوص خرید مواد اولیه از افرادی که فاکتور ارائه نمی دهند گفت: ارائه ندادن فاکتور فراهم آوردن زمینه ای برای فرارمالیاتی است و صنعتگران برای سالم سازی محیط کسب و کار می توانند تخلفات را از طریق سامانه ۱۵۲۶و یا درگاه سازمان امور مالیاتی اطلاع داده و و از پاداش ویژه سوت زنی که که تا یک درصد مبلغ مالیات قطعی وصول شده خواهد بود، بهره مند شوند.

محمد ابراهیمی همچنین از اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در سال جاری خبر داد وگفت:در این قانون اصل بر صحت اطلاعات مودیان است، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود. همچنین ماموران مالیاتی جز در مواردی که تخلفی صورت گرفته باشد، حق ندارند به محل فعالیت این مودیان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، مودیانی که در سامانه مذکور، ثبت نام و از پایانه فروشگاهی استفاده می‌کنند، نیازی به پرکردن اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و همچنین ارایه فهرست معاملات فصلی ندارند و اظهارنامه عملکرد این گروه از مودیان در صورت انطباق با پایگاه اطلاعات مالیاتی، بدون رسیدگی پذیرفته می‌شود.

کد خبر: ۱۴۸٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha