۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
پرورش ماهی به شیوه فوق متراکم برای اولین بار در جهان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

پرورش ماهی به شیوه فوق متراکم برای اولین بار در جهان

بهشهر- رجب پور، فناور برتر مازندران که موفق به تولید و پرورش ماهی گرم آبی با شیوه فوق متراکم در جهان شده است، گفت: مسئولان مازندران هیچ سراغی از ما نگرفته‌اند.

احمد رجب نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه پس از تلاش ۱۳ ساله توانستیم پرورش ماهی را به شیوه فوق متراکم انجام دهیم، افزود: برای پرورش هر یک کیلوگرم ماهی پنج تا هفت هزار لیتر آب مصرف می شود و با شیوه فوق متراکم میزان مصرف به ۵۰ تا ۱۰ لیتر کاهش یافته است.

وی با اظهار اینکه پرورش ماهی به شیوه فوق متراکم ۱۵۰ برابر مصرف آب را کاهش می دهد، افزود: بسیاری از کشورها از جمله آمریکا تلاش کرده بودند این طرح را اجرا کنند و تاکنون به صورت کاربردی هیچ کشوری نتوانست این طرح را عملیاتی کند.

وی ادامه داد: با توجه به این که کم آبی برای بسیاری ازکشورها در حال ایجاد بحران است، افزود: در شیوه پرورش فوق متراکم آبی که باقی ماند برای کشاورزی و باغات کاربرد دارد و در این طرح یک قطره آب نیز هدر نمی رود.

این محقق مازندران یادآور شد: بسیاری از کشورها توانستند حجم استخرها را کوچک کنند اما نتوانستند میزان آب مصرفی را کم کنند و برای یک استخر یک هکتاری ۱۵ هزار مترمکعب آب نیاز است تا بتوان دو تا سه تن برداشت کرد و ما توانستیم این میزان آب را به ۱۰۰ مترمکعب کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت سیمرغ نشان تبرستان با اظهار اینکه دوره پرورش ماهی در استخرها از یک سال به سه تا چهار ماه کاهش یافته است، افزود: با اجرای این طرح، افراد و سرمایه گذاران از کشورهای اسپانیا، کانادا و هلند به ما مراجعه کردند و جالب آن که مسئولان شهرستان بهشهر هیچ سراغی از ما نگرفتند.

وی با عنوان اینکه در همه جای کشور جز مازندران مسئولان برای بازدید آمدند، گفت: قرار است ۱۰۰ استخر پرورش ماهی به شیوه فوق متراکم را در اصفهان دایر کنیم.

کد خبر: ۱۴۸٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha