۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
راه توسعه اردبیل را به خطا رفتیم| گله مردم از فقر و نداری
استاندار اردبیل تاکید کرد؛

راه توسعه اردبیل را به خطا رفتیم| گله مردم از فقر و نداری

اردبیل- عاملی، استاندار اردبیل گفت: راه توسعه استان در سال‌های گذشته خطا بوده و باید این مسیر را اصلاح و خطاهای گذشته را جبران کرد.

سید حامد عاملی در حاشیه گردهمایی شوراهای شهر و روستای اردبیل در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: گله‌مندی اعضای شوراها از کاستی‌ها در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد که ما در سال‌های گذشته راه را به خطا رفتیم و نتوانستیم رضایت مردم را در حوزه‌های مختلف فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: ‌باید این ریل و هدف‌گذاری را تغییر دهیم چرا که ادامه این وضعیت نمی‌تواند راهگشا در مسیر ایجاد تحول باشد بلکه بهتر است با اصلاح شاخص‌های اقتصادی وضعیت درآمدی مردم را در این استان ارتقا دهیم.

استاندار اردبیل با ابراز گله‌مندی از تأخیر و تعلل این استان در اتصال به بزرگراه برای رسیدن به مرکز کشور گفت: استان اردبیل جز معدود استان‌هایی است که با بزرگراه به مرکز کشور متصل نشده است.

عاملی ضرورت اصلاح خطاهای استراتژیک را در توسعه پایدار و همه‌جانبه استان ضروری خواند و افزود: ما با کارهای نمایشی و مقطعی نمی‌توانیم توسعه استان را در کنار ارتقا شاخص‌ها و اصلاح بسیاری از فرآیندها انجام دهیم بلکه بهتر است همچون کشورهای مالزی و ترکیه اقدام انقلابی در مسیر توسعه اقتصادی و اجتماعی رقم بخورد تا ما بتوانیم بر مبنای خواسته و مطالبه مردم در بهبود شرایط زندگی حرکت‌های تحول‌آفرین را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید تأمل کنیم که چرا بخش کشاورزی، صنعت، ‌ معدن و سایر حوزه‌های ما تولید ثروت نمی‌کند و روستایی ما نمی‌تواند منابع درآمدی خوبی داشته باشد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: آنهایی که دم از تفرقه و برتری یک شهرستان بر شهرستان دیگر می‌زنند، نیت خائنانه دارند بلکه در این عرصه ما به حفظ منابع مشترک و حرکت‌های تحول‌آفرینی نیاز داریم تا بتوانیم استان اردبیل را از فقر و محرومیت‌ به عنوان درد مشترک و گلایه‌های مردم نجات دهیم.

کد خبر: ۱۴۸٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha