۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
صنعت مبلمان با چاشنی گرانی مواد اولیه
فیلم استان‌ها؛

صنعت مبلمان با چاشنی گرانی مواد اولیه

اردبیل - فعال صنعت مبلمان گفت: نوسان قیمت مواد اولیه در بازار که ناشی از شرایط اقتصادی جامعه و نوسانات قیمت ارز است شرایط را برای فعالان صنعت مبلمان سخت کرده است.

قره داغی فعال صنعت مبلمان در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به مشکلات فعالان این صنعت اظهار کرد: در ساخت مبل از متریال های متنوع و متعددی استفاده می شود که هر یک از این متریال ها شامل ارزش افزوده می شود.

وی تصریح کرد: همین مسئله در قیمت نهایی مبل نیز تاثیرگذار است.

تولیدکننده مبلمان منزل اظهار کرد: در کنار ارزش افزوده، نوسان قیمت این مواد در بازار که ناشی از شرایط اقتصادی جامعه و نوسانات قیمت ارز است شرایط را سخت تر نیز کرده است.

قره داغی افزود: به دلیل نوسانات قیمت مواد اولیه در بازار، فعالان صنف ما عملا نمی توانند بهای نهایی کالای تولید شده را به مشتری اعلام کنند که همین مسئله در زمان تحویل سفارشات، باعث نارضایتی مشتری می شود.

فعال صنعت مبلمان به مشکلات صادراتی نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلایل مختلفی، صادرات محصولات تولیدی به کشورهای محدود از جمله عراق امکانپذیر است که البته همه تولیدکنندگان هم، شرایط صادرات را ندارند.

وی با بیان اینکه در تولید مبل بیش از ۱۰۰ نوع متریال استفاده می شود گفت: افزایش قیمت در هریک از این مواد، تاثیر زیادی بر گرانی مبلمان دارد.

قره باغی وجود واسطه ها را نیز از جمله دلایل گرانی مبلمان عنوان کرد و افزود: اگر شرایطی فراهم شود که تعداد واسطه ها در تهیه مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت مبل و مواد دیگر کم شود، قطعا در قیمت نهایی محصول تولید شده تاثیرگذار خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۷٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha