۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
خروج سرمایه از کشور نگران کننده است| استعلام های غیرضروری کسب و کار حذف شود
نماینده مردم شیراز در گفتگو با بازار:

خروج سرمایه از کشور نگران کننده است| استعلام های غیرضروری کسب و کار حذف شود

شیراز- قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی وضعیت خروج سرمایه از را کشور نگران کننده دانست و گفت: در شرایط فعلی نیاز به جذب سرمایه داریم و این امر همکاری دولت و مجلس را می طلبد.

جعفر قادری در گفتگو با بازار با اشاره به اینکه خروج سرمایه از ایران، بسیار نگران کننده است؛ گفت: این خروج سرمایه با اهداف ومقاصد مختلف انجام می شود و همگی به دلیل ضعف شاخصهای سرمایه گذاری است.

وی افزود: تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار می تواند آثار زیادی برای کشور از جمله شفافیت، حذف امضاهای طلایی،کاهش زمان اخذ مجوز، کاهش ریسک سرمایه گذاری، تغییر نظارتها از نظارت پسینی به نظارت پیشینی و جلوگیری و کاهش فساد در سیستم اداری را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه رتبه ایران برای شروع کسب و کارها از میان ۱۹۵ کشور، ۱۷۸ است، ادامه داد: همچنین رتبه ایران از نظر سهولت کسبو کار از میان ۱۹۵ کشور رتبه ۱۲۷ بوده که بسیار نامناسب است و پیامد این رتبه نامناسب این است که سرمایه در کشور نمانده و ازطرفی امکان جذب سرمایه نیز وجود ندارد.

قادری با بیان اینکه یکی از این قوانینی که می تواند از خروج سرمایه جلوگیری کند، طرح تسهیل صدور کسب و کار است؛ افزود: متاسفانه این مجوزها تبدیل به یک مانع بزرگ برای سرمایه دارانی شده اند که می خواهند کسب و کار جدیدی را آغاز کنند.

برخی استعلام ها برای دریافت مجوز کسب و کار غیر ضروری هستند
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمار خروج سرمایه از کشور زیبنده نظام نیست؛ ما در شرایط فعلی نیاز به جذب سرمایه داریم و این امر نیاز به همکاری دولت و مجلس دارد.

قادری تاکید کرد: تمام دستگاه های اجرایی که به نوعی با بحث صدور مجوز در ارتباط هستند، باید روند صدور مجوزها را تسهیل و دستگاه قضایی نیز باید به این موضوع ورود کند.

وی با اشاره ضرورت طرح مالیات برعایدی سرمایه عنوان کرد: این طرح چندی دیگر به صحن مجلس خواهد رفت.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی معتقد است: دولت ضمن انجام آسیب شناسی های لازم باید یک بار دیگر اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه را بررسی کند و اجرای آن را به تاخیر بیندازد.

کد خبر: ۱۴۷٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha