۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
سند راهبردی، نقشه راه حرکت ناوگان کشتیرانی ایران در سال ۱۴۰۱
معاون توسعه بازار کشتیرانی ایران اعلام کرد

سند راهبردی، نقشه راه حرکت ناوگان کشتیرانی ایران در سال ۱۴۰۱

گلزاری، معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تدوین و تصویب سند راهبردی این ناوگان بزرگ ملی گفت: سند راهبردی، امروز مبنای حرکت و نقشه راه واقعی بخش‌های مختلف کشتیرانی است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، امید گلزاری معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تدوین و تصویب سند راهبردی این ناوگان بزرگ ملی گفت: سند راهبردی، امروز مبنای حرکت و نقشه راه واقعی بخش‌های مختلف کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است و در سایه آن باید علاوه بر خدمت رسانی به مشتریان و کمک به کشور در حوزه توسعه صادرات و واردات کالاهای اساسی، سودآوری و ارزش‌آفرینی و نهایتاً سهم از بازار را هم افزایش داد که لازمه تحقق این مهم، نوسازی و توسعه ناوگان می‌باشد که منجر به نقش آفرینی مؤثر نسبت به سایر رقبا خواهد شد.

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در همایش سراسری مدیران بازرگانی شرکت‌های تابعه گروه با اشاره به سالروز اعزام کشتی پتونیا که یکی از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین‌المللی به ثبت رساند، این اقدام دریادلان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش را شایسته تقدیر دانست و از صدور پیام ارزشمند مقام معظم رهبری در این حوزه، به عنوان یک پیام دلگرم کننده برای خانواده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.
وی افزود: معاونت توسعه بازار همگراکننده تمامی فعالیتهای بازرگانی گروه بوده و در این راستا حاکمیت شرکتی سرلوحه اصلی نوع تعاملات هلدینگ با شرکت‌های تابعه به شمار میرود، این در حالی است که با رعایت اصل حاکمیت شرکتی در تمامی ارکان گروه، تلاش داریم نسبت به هم افزایی در تمامی حوزه‌ها با حفظ استقلال شرکت‌های تابعه اقدام کنیم.
گلزاری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه تولید ثروت و ارزش‌آفرینی در ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از حوزه بازرگانی شکل میگیرد، حوزه بازرگانی را موتور محرک کشتیرانی دانست و تصریح کرد: تمامی بخشهای مربوطه باید در مسیر ارزشآفرینی برای برند کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از یک سو و تولید ثروت جهت نوسازی ناوگان اهتمام جدی به کار بندند.
وی اظهار داشت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توانست در سال ۱۴۰۰ از محل فعالیتهای خود در حوزه حمل بار کانتینری و فله، درآمد مناسبی را کسب نماید به نحوی که رکورد تاریخی درآمد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته شکسته شد که به تبع آن، سود حاصل از فعالیتهای این ناوگان در بخشهای مختلف نیز رشد چشمگیری داشته است؛ بنابراین در سال ۱۴۰۱ و مطابق با اهداف سند راهبردی، وظیفه سخت‌تری به دوش ناوگان قرار گرفته که علاوه بر حفظ دستاوردهای فوق‌العاده در سال ۱۴۰۰ بتواند روند درآمدزایی و سود شرکت را تداوم بخشد.
به گفته معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این ناوگان، فضای رشد را فراهم کرده و به طور قطع تحقق چنین دستاوردهایی، اتفاقی و شانسی نیست؛ بلکه در سایه راهبری هیئت مدیره و تلاش و اهتمام مدیران و کارکنان دلسوز و خدوم حاصل شده است.
وی اظهار داشت: سند راهبردی امروز مبنای حرکت و نقشه راه واقعی بخشهای مختلف کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است و در سایه آن باید علاوه بر سودآوری و ارزش‌آفرینی، سهم از بازار را هم افزایش داد؛ ضمن اینکه به موازات، نوسازی ناوگان در دستور کار گروه کشتیرانی قرار گرفته است تا بتواند در بازار رقابت جهانی سهم بازار بیشتری را به دست آورند.
گلزاری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مناقشات میان روسیه و اوکراین اشاره نمود و آن را فرصتی برای ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نقش‌آفرینی بیشتر در بازارهای بین المللی دانست.
وی ادامه داد: البته در فعالیتهای جدیدی که به دلیل فضای موجود بین المللی میان روسیه و اوکراین شکل گرفته باید ضمن مدیریت ریسک، تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد و در راستای منافع جمهوری اسلامی ایران، برنامه جامعی برای کسب سهم قابل توجه از فرصت ایجاد شده اتخاذ نمود.
گلزاری به اهمیت کریدور شمال- جنوب اشاره و خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا در اجرای کامل این پروژه نقش آفرینی جدی نموده و به موازات، توسعه ناوگان را هم ظرف ۵ سال آتی به سرانجام برسانیم؛ به نحوی که بخش پیر و فرسوده ناوگان را از رده خارج کرده و ناوگان جدید و جوان را جایگزین نماییم؛ چراکه امروز توسعه ناوگان یک ضرورت به شمار می‌رود تا بتوان تغییرات شگرفی را در عرصه حمل بار دریایی برای کشور رقم زد.
وی ادامه داد: مشتری مداری یکی از اصول مورد تأکید هلدینگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است که باید در این مسیر، نه تنها رضایت مشتریان را بیش از گذشته جلب کنیم، بلکه باید در جهت به روز رسانی سیستم‌های نرم افزاری تلاش کرد تا تسهیلات بیشتری را برای مشتریان فراهم نمود که در این میان باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بهره‌مند شویم.
گلزاری ارتقاء بهره‌وری را یکی دیگر از دستورکارهای جدی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال جدید دانست و گفت: گسترش مطالعات تخصصی بازار در هر شرکت، ایجاد پنجره واحد خدمات رسانی به مشتریان، تقویت CRM در شرکت‌ها به عنوان یک مقوله پیچیده و تخصصی و نیز توسعه واحد CRM برای گروه، شناسایی و ورود به بازارهای جدید از جمله دستورکارهای سال ۱۴۰۱ است.
وی با تأکید بر ضرورت آینده پژوهی خاطرنشان کرد: همچنین باید به مشتریان خُرد نیز اهمیت بسیار زیادی داد و در کنار آن، دپارتمان‌های تخصصی را نیز راه اندازی نمود.
گلزاری گفت: رعایت استانداردهای مدیریتی در خصوص مقوله مهم نرخ دهی به مشتریان باید در نظر گرفته شود؛ ضمن اینکه نسبت به تهیه دستورالعمل‌های مرتبط با فرایندهای بازرگانی نیز باید اهتمام جدی به عمل آید.

کد خبر: ۱۴۷٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha