۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
 افزایش سطح ریسک گریزی در بازار های مالی
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش سطح ریسک گریزی در بازار های مالی

افزایش تنش های اروپا و روسیه بر سر موضوع انرژی و همین طور نگرانی ها از ایجاد رکود اقتصادی در آمریکا، موجب افزایش سطح ریسک گریزی در بازار های مالی شده است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱️- افزایش تنش های اروپا و روسیه بر سر موضوع انرژی و همین طور نگرانی ها از ایجاد رکود اقتصادی در آمریکا، موجب افزایش سطح ریسک گریزی در بازار های مالی شده است و شاخص های سهام نیز در روند نزولی میان مدت در حرکت هستند. در کوتاه مدت احتمال حرکات اصلاحی وجود دارد، اما در میان مدت همچنان احتمال اول ادامه روند نزولی است.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، بحران انرژی میان اروپا و روسیه شدت گرفته و این موضوع موجب افزایش تقاضا برای نفت خام شده است. از نظر تکنیکالی نیز، قیمت از روی حمایت روانی و مهم ۱۰۰ دلار برای هر بشکه به بالا برگشته و احتمال صعود کوتاه مدت و میان مدت قیمت تقویت شده است. امروز شاخص هفتگی موجودی ذخایر نفت خام آمریکا نیز اعتحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛ لام می شود، که می تواند بر روند کوتاه مدت قیمت تاثیرگذار باشد.

۳️- در بازار طلا، با وجود آنکه سطح ریسک گریزی در بازار های مالی افزایش داشته است، اما با توجه به افزایش قابل توجه تقاضا برای دلار آمریکا، قیمت محدوده حمایتی ماژور و روانی ۱۹۰۰ دلاری را شکسته و احتمال نزول قیمت طلا در میان مدت افزایش یافته است. در کوتاه مدت احتمال پولبک وجود دارد.

۴️- در برابری یورو به دلار، قیمت در ادامه روند نزولی و با افزایش تقاضا برای دلار آمریکا، در کنار کاهش تقاضا برای یورو بدلیل تنش های روسیه و اروپا بر سر موضوع انرژی، سطح حمایتی پنج ساله قیمت را در محدوده ۱.۰۶۳۶ شکسته و احتمال نزول قیمت در میان مدت افزایش یافته است. سطح حمایتی بیست ساله قیمت در محدوده ۱.۰۳۳۷ در برابر نزول قیمت قرار دارد.

۵️- در برابری پوند به دلار، قیمت در ادامه روند نزولی و با افزایش تقاضا برای دلار، به پایین ترین سطح در بیش از بیست ماه گذشته رسیده و در میان مدت احتمال نزول بیشتر نیز وجود دارد. در کوتاه مدت احتمال اصلاح قیمتی و زمانی با توجه به شارپی بودن نزول در روزهای اخیر، وجود دارد.

کد خبر: ۱۴۷٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha