۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
موفقیت دیجی کالا مدیون طراحی سایت فروشگاهی قوی

موفقیت دیجی کالا مدیون طراحی سایت فروشگاهی قوی

دیجی کالا یکی از موفق ترین کسب و کارهای اینترنتی نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه و جهان است دیجی کالا فعالیت خود را از سال ۸۵ با مدیریت برادران محمدی آغاز کرده است.

به گزارش بازار، دیجی کالا یکی از موفق ترین کسب و کارهای اینترنتی نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه و جهان است دیجی کالا فعالیت خود را از سال ۸۵ با مدیریت برادران محمدی آغاز کرده است ابتدا دیجی کالا صرفاً فروشگاهی برای موبایل و دوربین های عکاسی دیجیتال بود اما امروزه دیجیکالا یکی از بزرگترین فروشگاه های که به صورت خرده فروشی محصولات را به دست مشتریان می رساند.

در ادامه مطلب می خواهیم بررسی کنیم که چه عواملی بر موفقیت دیجی کالا تاثیر بسیار زیادی داشته اند و باعث شده اند مردم ایران بتوانند به خوبی با این فروشگاه ارتباط برقرار کنند و به آن اعتماد کنند.

طراحی سایت فروشگاهی مناسب و کاربرپسند

اولین موضوع و شاید مهمترین موضوع در موفقیت دیجی‌کالا داشتن وب سایتی مناسب بوده است که باعث می‌شد کاربران به خوبی بتوانند به این کسب و کار اعتماد کنند. وب سایت های زیادی مشابه با دیجیکالا طراحی شده‌اند اما دیجی کالا از زمانی موفقیت خود را به صورت انفجاری شروع کرد که امکان مقایسه محصولات را در سایت خود اضافه کرد.

امکان مقایسه محصولات به کاربران اجازه می داد تا بتوانند کالاهای مختلف را که در بازار وجود دارند با یکدیگر مقایسه کنند و از امکانات ویژگی ها و قیمت کالاها اطلاعات زیادی کسب کنند.

جمع آوری اطلاعات مشتریان با داشتن سایت

یکی دیگر از امکانات سایت دیجی کالا جمع آوری اطلاعات کاربران به ویژه ایمیل و شماره های تماس کاربران بوده است که به صورت پیوسته ایمیل های تبلیغاتی و اس ام اس های تبلیغاتی برای کاربران ارسال می شد تا کاربران مجدداً به سایت برگردند.

وجود نمودار تغییر قیمت در سایت

یکی دیگر از مواردی که در وب سایت دیجی کالا وجود دارد و کاربران به آن علاقه زیادی دارند نمودار تغییر نوسانات قیمت است این موضوع باعث شد تا کاربران با توجه به نرخ تورم و نرخ دلار بتوانند از تغییر قیمت اجناس اطلاعات خوبی به دست آورند و روند بازار را در حد معقولی پیش‌بینی کنند.

نکته دیگری که در مورد سایت دیجی کالا وجود دارد به روز بودن موجودی کالاها و قیمت ها می باشد اگر دقت کرده باشید قیمت کالاها به ویژه محصولات دیجیتال در سایت دیجی کالا با توجه به نرخ ارز تغییر میکند و کاملاً وابسته به من نوسانات ارزی می باشند این موضوع باعث شد تا کاربران بتوانند آخرین قیمت کالا و به روز ترین قیمت محصولات را به دست بیاورند.

بیان کامل مشخصات محصولات

سایت دیجی کالا در قسمت محصولات به صورت کامل و جامع همه ویژگی‌های کالاها را بررسی می‌کند و جزئیات کالاها را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد این موضوع باعث شد که کاربران قبل از رفتن به بازار حتماً به دیجی کالا مراجعه کند و مشخصات کالا هایی که مد نظرشان هست را بررسی کنند تا بتوانند خریدی مطمئن تر داشته باشند.

فیلترهای پیشرفته محصولات در دیجی کالا

امکان فیلتر و جستجوی محصولات به صورت پیشرفته در سایت دیجی کالا یکی از دیگر ویژگی‌های خوب این سایت است که باعث می شود کاربر خیلی سریع به آن محصولاتی که مد نظر خودش است برسد بر اساس برند و رنگ قیمت و غیره در سایت دیجی کالا وجود دارد.

امکان ایجاد تخفیف های متنوع در سایت

تخفیف های خلاقانه و ویژه یکی دیگر از امکانات وب سایت دیجی کالا ست که در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و بازدید محصولات و فروش محصولات را به طور شگفت انگیزی بالا می برد.

بخش نظرات کاربران قوی

همه این امکانات و ویژگی ها باعث شد تا مردم در مورد بسیاری از کالاها نظرات خود را بنویسند و این موضوع باعث شد که بسیاری از کاربران قبل از خرید حتما از نظر مشتریان دیگر را نیز ببینند و با اطمینان بیشتری کالای خود را انتخاب کنند چرا که نظر افراد که از قبل از محصولاتی استفاده کردند در روند خرید بسیار تاثیرگذار است.

عوامل ظاهری نیز بسیار در پیشرفت دیجی کالا تاثیرگذار بود انتخاب به جای رنگ و کال تو اکشن های مناسب در سایت باعث شد که کاربران بتوانند به راحتی با سایت ارتباط برقرار کنند.

عوامل در اوج ماندن دیجی کالا

یکی از دلایل ماندن دیجی کالا در اوج وجود بخش نقد و بررسی محصولات بود که به صورت ویدیویی در سایت وجود داشت این امکان باعث می‌شد که کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت وقت بگذارد و در نتیجه رتبه محصول و رتبه سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل افزایش پیدا می کند.

ایجاد بخش وبلاگ در سایت دیجی کالا نیز یکی دیگر از عوامل موفقیت و در اوج بودن دیجی‌کالا دیجی کالا بخش دیجی کالا مگرا ابتدا به صورت مجزا از سایت خود رونمایی کرد اما با وجود رقبای قوی فروشگاه‌های آنلاین مجبور شد بخش دیجی کالا مگ را به زیر مجموعه خود اضافه کند تا بتواند از قدرت وبلاگ خود بر روی دامنه اصلی استفاده کند و رقبای خود را شکستند این کار با موفقیت انجام شد و توانست به جایگاه اولیه خود برگردد.

یکی دیگر از عوامل در اوج ماندن دیجی‌کالا تبلیغات هدفمند و موثر این کسب و کار تبلیغات در تلویزیون بیلبوردها و تبلیغات در گوگل باعث شد که این کسب و کار همچنان بعد از گذشت سالها در اوج بماند جالب در مورد تبلیغات سایت دیجی کالا تبلیغات گوگل این سایت بود و هست.

گاهاً در برخی نتایج مهم سایت‌دیجی‌کالا رتبه اول گوگل را از دست می دهد اما تیم تبلیغات دیجی کالا با استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز رتبه اول را مجدداً از رقبای خود می گیرد تا زمانی که به صورت اصولی سایت خودشان مجدد به روز اول برگردد یعنی به هیچ وجه حاضر نیستند رتبه اول را در گوگل از دست دهند.

طبق گزارش دیجی کالا در سال ۹۹ فقط یکی از فروشندگان سایت دیجی کالا در مهر ماه ۹۹ توانسته است ۵۸۰ میلیارد ریال فروش داشته باشد و به طور متوسط در سال ۹۹ هر فروشنده سایت‌دیجی‌کالا توانسته است ۵۱۰ میلیون ریال به صورت ماهانه فروش داشته باشد.

موفقیت دیجی کالا مدیون طراحی سایت فروشگاهی قوی

فضای آنلاین فرصت های بسیار زیادی را در اختیار کسب و کارها قرار می دهد تا با ارائه محصولات در بستری مناسب به کاربران بتواند فروش بسیار خوبی را داشته باشند اولین بستر مناسب داشتن وب سایتی زیبا و کاربردی است که شما می توانید از خدمات گروه وب سایت نقره ای برای طراحی سایت خود استفاده کنید. در صورت تمایل به صفحه طراحی سایت در مشهد مراجعه کنید و سفارش طراحی سایت خود را ثبت کنید مشاوران گروه وب سایت نسخه های در سریعترین زمان ممکن با شما تماس میگیرند و متناسب با نیاز شما سایت شما را آماده می کنند. برای دریافت مشاوره میتونید مستقیم با شماره ۰۹۱۹۳۱۵۵۴۶۶ (مهندس ایمانی) تماس بگیرید.

کد خبر: ۱۴۷٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha