۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
شکر احتکار نمی‌شود| دولت قیمت‌ها را تغییر می‌دهد
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران:

شکر احتکار نمی‌شود| دولت قیمت‌ها را تغییر می‌دهد

دبیر بنکداران مواد غذایی گفت: چیزی به نام احتکار درمورد شکر معنا ندارد چون وقتی قیمت این کالا چهار بار در طول سال گذشته از طرف خود دولت تغییر پیدا می‌کند دیگر فرصتی برای احتکار نمی‌ماند.

به گزارش بازار، قاسمعلی حسنی دبیر بنکداران مواد غذایی در پاسخ به این سؤال که آیا شکر احتکار می‌شود گفت: چیزی به نام احتکار درمورد شکر معنا ندارد چون وقتی قیمت این کالا چهار بار در طول سال گذشته از طرف خود دولت تغییر پیدا می‌کند و ما شاهد افزایش ۲۷۰ درصدی بودیم دیگر فرصتی برای احتکار نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در تعیین نرخ شکر دخالتی ندارد افزود: قیمت شکر در ۱۵ فروردین سال گذشته ۶۶۵۰ تومان برای مغازه‌داران و ۸۷۰۰ تومان هم برای مصرف‌کنندگان از سوی سازمان حمایت اعلام شد، ۱۵ تیرماه این قیمت به ۱۱ هزار و ۵۰۰ برای مغازه‌داران و ۱۵ هزار تومان برای مصرف‌کنندگان رسید.

حسنی ادامه داد: قیمت شکر در تاریخ ۱۵ شهریور به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت و در ۱۳ دی‌ماه هم ۹ درصد ارزش‌افزوده به قیمت‌های شکر اضافه کردند و جالب است که ۱۵ بهمن هم ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به‌علاوه ۹ درصد را اعمال کردند.

دبیر بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه قیمت شکر در بازار آزاد همیشه ۲ هزار تومان از قیمت دولتی بیشتر بود گفت: ما کمبودی در حوزه شکر نداریم و با قیمت بیشتر در بازار آزاد موجود است.

حسنی اظهار کرد: در حال حاضر شکر حدود شش نوع قیمت در بازار دارد اما ما شکر را با قیمت ۱۵ هزار تومان به خرده‌فروشان عرضه می‌کنیم تا آن‌ها هم به قیمت ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان بفروشند.

کد خبر: ۱۴۷٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha