۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
تامین نهاده‌های دامی در چهارمحال و بختیاری| مشکل دامداری‌ها رفع شد
در پی گلایه دامداران؛

تامین نهاده‌های دامی در چهارمحال و بختیاری| مشکل دامداری‌ها رفع شد

شهرکرد- نهاده‌های دامی مورد نیاز واحدهای دامداری تا دو ماه آینده در چهارمحال و بختیاری تامین و مشکل کمبود نهاده‌های دامی در این استان رفع شده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: نهاده های دامی مهمترین نیاز واحدهای دامداری و مرغداری ها است. تامین نهاده های دامی با قیمت مناسب توسط این واحدهای تولیدی سبب می شود که قیمت لبنیات و گوشت قرمز و سفید دستخوش افزایش قیمت نشود و مشکلی برای مردم ایجاد نشود. بخش قابل توجهی از نهاده های دامی از طریق واردات تامین می شود و از طریق دستگاه های متولی در اختیار واحدهای تولیدی گذاشته می شود.

تامین به موقع نهاده های دامی موجب تولید مستمر می شود و این امر موجب می شود کمبودی در زمینه گوشت مرغ، شیر، لبنیات و... در بازار ایجاد نشود. مشکل کمبود نهاده های دامی در چهارمحال و بختیاری حل شده است و نهاده های دامی مورد نیاز واحد های تولیدی تا دو ماه آینده نیز تامین شده است و مشکلی در خصوص کمبود تولید در این استان ایجاد نخواهد شد.

تامین نهاده‌های دامی
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه نهاده دامی واحدهای صنعتی و شیری در چهارمحال و بختیاری تا دو ماه آینده تامین و تخصیص داده شده است، گفت: ۲۸۰ هزار تن نهاده دامی در استان چهارمحال و بختیاری ذخیره سازی شده است این میزان نهاده دامی توسط ۱۴ هزار سرویس حمل و نقل از بنادر جنوب کشور ارسال شده است.

عطا الله ابراهیمی با بیان اینکه به منظور نیاز دامداری‌های صنعتی و شیری استان به ترتیب ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن و ۱۷ هزار تن نهاده دامی تخصیص یافته است، افزود: واحدهای تولید گوشت مرغ، گوشت قرمز، شیر و... در حال حاضر فعال هستند و مشکلی در زمینه تولید این واحدها نداریم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در این زمینه به خبرنگار بازار گفت: با جوجه ریزی به موقع در مرغداری در ماه های گذشته مرغ گرم تولیدی در درون استان در حال توزیع در بازار است همچنین روزانه ۱۱۸ تن گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری در حال توزیع است و روزانه در استان ۳۸ هزار تن گوشت مرغ مازاد در حال ذخیره سازی است که در مواقع کمبود عرضه خواهد شد.

سام مردانی با بیان اینکه گوشت مرغ مورد نیاز در ایام ماه رمضان در این استان تامین شده است و کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت، ابراز کرد: از سال قبل تا کنون ۱۴ میلیون و ۷۵۶ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است.

تامین نهاده های دامی با قیمت مناسب
علی امیری یکی از مدیران واحدهای مرغداری در چهارمحال و بختیاری به خبرنگار بازار گفت: فعالیت مرغداری ها وابسته به مواردی همچون تامین سرمایه در گردش، تامین نهاده های دامی با قیمت مناسب و... است. تامین نهاده های دامی با قیمت مناسب مهمترین اصل در فعالیت یک واحد مرغداری به شمار می رود اگر نهاده های دامی با قیمت مناسب در تمام طول سال در اختیار مرغداری ها گذاشته شود، هیچ مشکلی در زمینه تولید مرغ ایجاد نمی شود و تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم به خوبی انجام می شود. دولت نقش مهمی در این زمینه دارد و باید با نظارت کامل نهاده های دامی در اختیار مرغداری ها قرار داده شود.

تامین نهاده‌های دامی در چهارمحال و بختیاری| مشکل دامداری‌ها رفع شد

تامین نهاده های دامی دولتی و نظارت بر توزیع آن باید به صورت مستمر در طول سال مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا مشکلی برای دامداران ایجاد نشود

حسین احمدی یکی از دامداران چهارمحال و بختیاری در خصوص نهاده های دامی به خبرنگار بازار گفت: نهاده های دامی مورد نیاز یک دامداری ۱۵ قلم است که سه قلم آن را دولت می دهد که سه قلم بیشترین نیاز دامدار به شمار می رود.

وی ادامه داد: مابقی نهاده های دامی از بازار آزاد توسط دامدار تامین می شود که هزینه قابل توجهی را باید دامدار بپردزاد.

وی گفت: تامین نهاده های دامی مورد نیاز یک دامداری باید به موقع در اختیار دامدار قرار بگیرد تا مشکلی برای دامدار پیش نیاید. دامداری را نمی توان تعطیل کرد چرا که دارای دام زنده است و دام نیز غذا نیاز دارد. اگر نهاده های دامی دولتی تامین نشود دامدار مجبور است که از بازار آزاد نهاده های دامی مورد نیاز خود را بخرد که این امر موجب می شود که دامدار هزینه بالای متحمل می شود و از طرف دیگر به علت قیمت پایین خرید شیر، دامدار متضرر می شود.

وی تاکید کرد: تامین نهاده های دامی دولتی و نظارت بر توزیع آن باید به صورت مستمر در طول سال مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا مشکلی برای دام داران ایجاد نشود.

نهاده های دامی مورد نیاز واحدهای دامداری تا دو ماه آینده در چهارمحال و بختیاری تامین شده است و مشکل کمبود نهاده های دامی در این استان حل شده است و به نظر می رسد که تا دو ماه آینده مشکلی در زمینه تولید در این بخش نخواهیم داشت. تامین گوشت مرغ، گوشت قرمز و... در طول سال باید به صورت ویژه توسط دستگاه های مربوطه نظارت شود تا مشکلی برای مردم در این زمینه ایجاد نشود.

کد خبر: ۱۴۷٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha