۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
 تعویق امضای توافق تجاری امریکا، چین به دو هفته ی دیگر
دونالد ترامپ:

 تعویق امضای توافق تجاری امریکا، چین به دو هفته ی دیگر

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که نخستین فاز توافق تجاری میان چین و امریکا در ۱۵ ژانویه در کاخ سفید امضا می شود، اگرچه سردرگمی قابل توجهی درباره جزئیات این توافق هنوز باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که نخستین فاز توافق تجاری میان چین و امریکا در ۱۵ ژانویه در کاخ سفید امضا می شود، اگرچه سردرگمی قابل توجهی درباره جزئیات این توافق هنوز باقی مانده است.

رییس جمهوردر پیامی توییتری گفت که این توافق نامه را با نمایندگان عالی رتبه چین امضا خواهد کرد  و سپس برای آغاز فاز بعدی مذاکرات وارد پکن خواهد شد.

هفته ی گذشته ترامپ اعلام کرد که او و رئیس جمهور چین میزبان مراسم امضای توافق فازاول این توافق نامه خواهند بود.

انتظار می رود که در فاز نخست این قرارداد ضمن پرداختن به برخی اختلافات درخصوص مالکیت معنوی، تعرفه های گمرکی در ابتدا کاهش یابد وخرید مزارع، انرژی و کالاهای تولیدی آمریکایی توسط چینی ها افزایش پیدا کند.  

با این حال، هنوز هیچ نسخه ای از متن قرارداد منتشر نشده و مقامات چینی هم به طورعلنی نسبت به تعهدات کلیدی مانند افزایش واردات کالاها و خدمات ایالات متحده به میزان ۲۰۰ میلیارد دلار در طی دو سال متعهد نشده اند.

گفتنی است که قرار است توافق موسوم به فاز یک که بعد از چانه زنی‌های بسیار در روز ۱۳ دسامبر اعلام شد، به مناقشه تجاری میان دو قدرت اقتصادی نخست دنیا پایان دهد. این مناقشه حدود ۱۸ ماه پیش شروع شد و رشد جهانی را در معرض تهدید قرار داده است.

کد خبر: ۱٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha