۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
پیگیری کالاهای ملوانی طبق مصوبات استانی و کشوری| ترخیص کالا در گمرک آبادان تسهیل شد
مدیرکل گمرک آبادان مطرح کرد؛

پیگیری کالاهای ملوانی طبق مصوبات استانی و کشوری| ترخیص کالا در گمرک آبادان تسهیل شد

آبادان- پارسا اصیل، مدیرکل گمرک آبادان گفت: تسهیلات و مصوبات استانی و کشوری در خصوص کالاهای ملوانی با برنامه‌های خاصی دنبال می‌شود و مجوزهای قانونی و حقوق دولت طبق روال همیشگی انجام می‌شود.

محمدرضا پارسا اصیل در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به گیت‌های ورودی آبادان اظهار کرد: از سال ۹۶ گمرک آبادان در گیت‌ها مستقر شده است و علیرغم کمبود امکانات از نظر ساختمانی و تجهیزات مثل قبل همکاران ما و نیروهای که سازمان منطقه آزاد معرفی کرده است مستقر هستند و به انجام وظیفه مشغول هستند.

وی افزود: عملکرد آن‌ها پرونده‌هایی است که تشکیل می‌شود تا از خروج کالا جلوگیری کنند و بررسی شود کالاهای خارج شده مجوزات لازم را داشته باشند.

مدیرکل گمرک آبادان تصریح کرد: علیرغم اینکه سازمان منطقه آزاد بسیاری از تجهیزات را تأمین نکرده است ولی گمرک در گیت‌های ماهشهر و اهواز مستقر و به کار خود ادامه می‌دهد.

پارسا اصیل ادامه داد: گمرک آبادان در راستای رونق و کمک به تسهیل تجارت نسبت به استقرار همکاران در خارج از ساعات اداری و در روزهای تعطیل برای صادرکنندگان میوه و تره بار، محصولات کشاورزی محصولات فاسد شدنی، کالاهای استراتژیک، گاز مایع و محصولات پتروشیمی اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه برخی محصولات از پالایشگاه و پتروشیمی آبادان یا شرکت گاز به صورت تزانزیت صادر می‌شود، عنوان کرد: گمرک آبادان در این زمینه نیز همکاری خوبی دارد و مورد تایید و تشویق مسئولان محلی قرار گرفته است.

مدیرکل گمرک آبادان با اشاره به فاز دو پالایشگاه آبادان، توضیح داد: برای همکاری در زمینه ورود تجهیزات این فاز که سبب تولیدات دو برابری پالایشگاه آبادان می‌شود گمرک آبادان شبانه‌روز برای ورود تجهیزات ساخته شده از اسکله اختصاصی آمادگی همکاری دارد تا بتواند آن‌ها را ترخیص کند و تاخیری در توسعه و راه‌اندازی فاز دو پالایشگاه پیش نیاید.

پارسال اصیل بیان کرد: با توجه به کمبود امکانات ولی کار در حال انجام است و در اروندکنار بازارچه مرزی طی اسفندماه راه‌اندازی و اولین صادرات این محصولات کشاورزی مانند ماهی و میگو از طریق دریا به کویت حمل شد و همکاران ما برای تسهیل در این زمینه مستقر هستند.

وی گفت: تسهیلات و مصوبات استانی و کشوری در خصوص کالاهای ملوانی با برنامه‌های خاصی دنبال می‌شود و مجوزهای قانونی و حقوق دولت طبق روال همیشگی انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۴۷٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha