۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
برداشت گندم فارس تا نیمه شهریور ماه ادامه دارد
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس:

برداشت گندم فارس تا نیمه شهریور ماه ادامه دارد

شیراز- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: برداشت گندم از شهرستان مهر در تاریخ شانزدهم فروردین ماه آغاز و پیش بینی می‌شود تا دهه نخست شهریورماه در شهرستان‌های شمالی استان ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، مهدی صادقی با بیان اینکه تاکنون مزارع گندم در سطحی بالغ بر ده ۱۰ هزار و ۱۰۳هکتار برداشت شده است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت گندم هر کیلو ۱۱۵ هزار ریال است، ابراز کرد: وجه گندم به صورت آنی به کشاورزان پرداخت می شود.

صادقی اظهار کرد: تعداد ۱۴۵ مرکز خرید دولتی در سطح استان فارس آماده تحویل گرفتن گندم هستند که از کشاورزان درخواست می شود محصول مازاد بر مصرف خود را به این مراکز تحویل دهند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: برداشت گندم در حال حاضر در شهرستان های لار، لامرد، مهر، خنج، گراش و فراشبند با ۱۷۴دستگاه کمباین در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری گندم در سطحی قریب به ۴۰۶ هزار هکتار کشت شده است، افزود: گندم آبی در سطح ۲۶۰ هزار و ۶۹۸ هکتار و گندم دیم در سطحی بالغ بر ۱۴۵هزار هکتار کشت بود که به دلیل خشکسالی بیش از ۱۲۳ هزار هکتار گندم آبی و دیم از حیز انتفاع خارج شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش بینی می شود بالغ بر ۷۳۰ هزارتن گندم در این استان تولید شود.

کد خبر: ۱۴۷٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha