۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
روزهای بی مشتری ؛بازگشایی مغازه برای فرار از روزهای تکراری خانه!
حال و روز این روزهای اصناف

روزهای بی مشتری ؛بازگشایی مغازه برای فرار از روزهای تکراری خانه!

بنا به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا از امروز(شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۹) صنوف کم خطر که کد سلامت دریافت کرده و در مراکز تجاری و فضاهای مسقف قرار ندارند فعالیت اقتصادی خود را از سر گرفتند.

از امروز فعالیت صنوف کم خطر براساس دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شده و اصنافی که کد سلامت دریافت کرده اند می توانند کسب و کار خود را شروع کنند اما مساله اساسی این است که آیا با بالارفتن کرکره های واحدهای صنفی آنها می توانند امیدی به کسب درآمد داشته باشند یا خیر و پیش بینی صاحبان صنوف از میزان درآمدشان در روزهای کرونایی چگونه است؟

یکی از فروشندگان طلا و جواهر در حوالی میدان ولیعصر به خبرنگار بازار می گوید: آن دسته از صنوفی که از سوی ستاد مبارزه با کرونا کم خطر شناسایی شده و کد سلامت دریافت کرده اند از امروز با رعایت موازین بهداشتی می توانند فعالیت خود را شروع کنند.

وی با اشاره به خیابان هایی که خالی از هر عابری است، می افزاید: هر چند ما فروشگاه خود را باز کرده ایم اما به دلیل نبود عابر در خیابان کرکره را تا نیمه بالا کشیده ایم.

این فعال صنفی ادامه می دهد: بدون تردید با توجه به شیوع ویروس کرونا نمی توان انتظار داشت که خریداران زیادی به واحدهای صنفی مراجعه کنند زیرا مردم به درستی از خطرات ابتلا به این ویروس ناشناخته آگاه هستند و نمی خواهند جان خود را به خطر بیندازند.

مراجعه سرمایه گذاران به بازار

این فروشنده طلا و جواهر تصریح می کند: با توجه به افزایش معنادار قیمت طلا در بازار داخلی و خارجی و کاهش قدرت خرید مردم و همچنین هراس  از ابتلا به شیوع کرونا بعید است که این روزها تعداد مشتریان ما قابل توجه باشد.

وی خاطرنشان می کند: در روزهایی که صنف ما نیز مشمول قرنطینه بود اکثرا مشتریان ثابت واحد صنفی تماس هایی برای خرید طلاهای کم اجرت برای سرمایه گذاری داشتند و یا عده ای نیز به دنبال فروش طلای خود برای سرمایه گذاری در بورس بودند ولی تماسی برای خرید طلای مصرفی نداشتیم.

وی تاکید می کند که بعید می دانم به غیر از افراد سرمایه گذار مشتری هایی به قصد خرید طلا جهت مصرف مراجعه کنند.

این فعال صنفی می افزاید: پروتکل های بهداشتی از سوی ما در واحدصنفی رعایت می شود اما لازم است تا رعایت موازین بهداشتی در همه بخش های  اجتماع انجام شود.

بازگشایی مغازه برای فرار از خانه

صاحب یکی از فروشگاههای عرضه کننده کفش نیز که به گفته خود از قدیمی های این صنف است و سالهاست در همین واحد صنفی حوالی ولیعصر فعالیت می کند درباره وضعیت فروش به خبرنگار بازار می گوید: این روزها کسانی که جان خود و اطرافیانشان برایشان مهم است برای خرید کفش و اقلام غیرضروری به مغازه نمی آیند مگر اینکه به واقع به این کالا احتیاج داشته باشند و یا اینکه ...

وی می افزاید: هر چند به این امر اشراف دارم که خبری از فروش نیست اما برای فرار از بار فشار روانی در خانه ماندن و تماس های بانک و سازمان تامین اجتماعی و طلبکاران و ... کرکره را بالا داده ام شاید فرجی شد.

انسان به امید زنده است اما برای حفظ این امید نیاز به حمایت های واقعی نیز دارد تا بتواند از پس مشکلات بربیاید.

کد خبر: ۱۴٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha