۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
فعالیت ۳ دفتر وکالت کار برای اتباع در گلستان| ۳ هزار پروانه کار صادر شد
سرپرست اداره کل تعاون گلستان خبرداد؛

فعالیت ۳ دفتر وکالت کار برای اتباع در گلستان| ۳ هزار پروانه کار صادر شد

گرگان- خواجه مظفری، سرپرست اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از فعالیت سه دفتر وکالت کار برای اتباع در استان خبرداد و گفت: تاکنون سه هزار و ۴۰ پروانه کار برای متقاضیان صادر شده است.

حسینعلی خواجه‌ مظفری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در گلستان سه دفتر کفالت کار برای اتباع خارجی وجود دارد که «کارت کار» برای اتباعی که مجوز حضور در استان دارند، صادر می‌کند.

سرپرست اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بدون اشاره به تعداد کارت‌های صادر شده برای اتباع بیگانه در گلستان افزود: تاکنون سه هزار و ۴۰ پروانه کار برای متقاضیان صادر شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری سهمیه اشتغال استان، ۳۱ هزار و ۳۱۰ شغل بوده که حوزه صنعت، معدن و تجارت با هشت هزار نفر تعهد اشتغال، بیشترین سهم را دارد.

خواجه‌ مظفری گفت: نبود سامانه جستجوی شغل چه برای کارجویان و چه کارفرمایان، از مشکلات عمده بیکاری در استان بوده که با راه‌اندازی آن در گلستان، در مدت دو ماه گذشته ۴۱۵ کارجو و ۱۴۷ مورد کارفرما برای ۳۸۵ شغل نام نویسی کردند که در مجموع ۴۰ نفر تاکنون سرکار رفته و به اشتغال مشغول شدند.

سرپرست اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در استان ۲۴ مرکز کاریابی داخلی، دو مرکز کاریابی بین‌المللی و ۱۱ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی فعالیت می کنند.

خواجه‌ مظفری بیان کرد: در اجرای طرح کارورزی برای دانش آموختگان دانشگاهی که سه ماه به صورت آزمایشی مشغول به کار می‌شوند در ۲.۵ گذشته هزار و ۸۰۰ نفر نام نویسی کرده بودند که حدود ۷۰ درصد آن ها مشغول به کار شدند.

وی اضافه کرد: در سامانه مشاغل خانگی در استان، افرادی که دارای مدرک مهارتی هستند می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند که تاکنون ۵۰۹ نفر نام نویسی کرده‌اند

سرپرست اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در گلستان ۱۱ هزار تعاونی ثبت شده داریم که سه هزار و ۷۰ تعاونی فعال هستند و از کل تعاونی‌های ثبت شده هزار و ۴۴۵ تعاونی در کنار یک اتحادیه ویژه بانوان داریم.

کد خبر: ۱۴۷٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha