۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
مقایسه لجر نانو اس پلاس و نانو اس

مقایسه لجر نانو اس پلاس و نانو اس

لجر نانو اس پلاس و نانو اس توسط شرکت معتبر Ledger طراحی و ساخته شده که امنیت بسیار بالا برای نگهداری کلیدهای خصوصی و عمومی ارز دیجیتال در آنها حرف اول را می زند.

لجر نانو اس پلاس و نانو اس توسط شرکت معتبر Ledger طراحی و ساخته شده که امنیت بسیار بالا برای نگهداری کلیدهای خصوصی و عمومی ارز دیجیتال در آنها حرف اول را می زند. کیف پول های سخت افزاری لجر از جمله مدل نانو اس پلاس و نانو اس برای انجام تراکنش های ارز دیجیتال هم کاربرد دارند. با توجه به اینکه این دو مدل بسیار پرفروش و کاربردی هستند به مقایسه این دو می پردازیم و در نهایت فروشگاه و نمایندگی تخصصی لجر نانو اس را معرفی خواهیم کرد.

لجر نانو اس پلاس و نانو اس چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

با اینکه Ledger Nano S Plus و Nano S هر دو جزو کیف پول های سرد هستند و برای استفاده باید به دستگاه خارجی یا اکسترنال وصل کرد تا بتوانید کوین ها را ذخیره نموده و یا تراکنش انجام دهید اما تفاوت هایی هم دارند. تفاوت هایی که بین این دو کیف پول سخت افزاری وجود دارند نقش تعیین کننده در تصمیم شما برای خرید لجر نانو اس پلاس و نانو اس می گذارند. ما از جنبه های مختلف به این موضوع پرداخته ایم.

  • مشخصات ظاهری لجر نانو اس پلاس:

هر دو کیف پول سخت افزاری نانو اس پلاس و نانو اس شرکت لجر به یکدیگر شبیه هستند و ظاهری مشابه با یک USB Flash همراه با روکش آلومینیومی دارند. طراحی ظاهری در هر دو محصول قابل قبول بوده و خریداران رضایت خوبی داشته اند. این طراحی ظاهری به نحوی است که در استفاده از آن مشکل نخواهید داشت.

  • نحوه نصب و راه اندازی نانو اس پلاس:

یکی از مشکلاتی که کاربران هنگام استفاده از کیف پول های ارز دیجیتال مخصوصا از نوع سخت افزاری دارند شیوه نصب و راه اندازی است. خوشبختانه لجر نانو اس پلاس و نانو اس مراحل بسیار مشابهی دارند و در عین حال بسیار ساده است. تنها کافیست به کامپیوتر وصل کرده و طبق مراحل و دستورالعمل های گفته شده عمل کنید.

  • درجه امنیت نانو اس پلاس:

امنیت فوق العاده بالا از شاخصه های بسیار مهم محصولات شرکت لجر از جمله لجر نانو اس پلاس و نانو اس است. روش هایی که برای تضمین امنیت این دو محصول استفاده شده عبارتند از:

  • Secure Element:

Secure Element قابلیتی است که در ویزا و مستر کارت ها استفاده شده و امنیت هر دو این کیف پول های سخت افزاری با فناوری هایی نظیر CC EAL۵+ و گواهینامه ANSSI تضمین گردیده است. بنابراین هر دو این محصول ها در بین سایر کیف پول های سخت افزاری هم رده بالاترین سطح و ضریب امنیتی را دارند.

  • گواهینامه بیومتریک و فیزیکی:

گواهینامه بیومتریک برای این دو محصول قرار داده نشده اما گواهینامه فیزیکی از طریق همکاری با FIDO U۲F که یک نوع احراز هویت دو عاملی (۲FA) محسوب می گردد وجود دارد.

  • محافظت در برابر دستکاری و خرابکاری ها:

در هر دو محصول لجر نانو اس پلاس و نانو اس ویژگی حفاظت در برابر دستکاری قرار داده شده تا فقط شما به این کیف پولها دسترسی داشته باشید و امکان سوء استفاده وجود نداشته باشد. برای هر دو این کیف پول های سخت افزاری برای انجام تراکنش ها نیاز به یک پسورد دارید که ۲۵ مین کلمه از Recovery Seed اختصاصی شماست. همچنین یک پین کد هم نیاز دارید که موقع اتصال به کیف پول های لجر نانو اس پلاس و نانو اس از طریق کابل USB باید وارد نمایید. بنابراین از لحاظ شاخص امنیت هر دو این کیف پول ها در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

  • طول عمر باتری و بلوتوث nano s plus:

هر دو محصول لجر Nano S Plus و Nano S بدون باتری و بلوتوث هستند بنابراین هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. با توجه به مشخصات فنی که شرکت لجر منتشر کرده برای این دو محصول بلوتوث و باتری در نظر نگرفته اند.

  • قابلیت دریافت و ارسال رمز ارز:

برای هر دو محصول امکان ارسال و دریافت رمز ارز یا ارز دیجیتالی وجود دارد. برای ارسال و دریافت ارز دیجیتال توسط این کیف پول های سخت افزاری باید آدرس را تأیید کنید که در لجر نانو اس بخاطر کوچکتر بودن سایز صفحه نمایش دشوارتر است. اما لجر نانو اس پلاس به دلیل داشتن صفحه نمایش بزرگتر، کار کردن با آن هم ساده تر است.

امکان استفاده همزمان این کیف پول ها با کیف پول های مبتنی بر وب (Web-based) مثل متامسک، MyCrypto و MyEther وجود دارد. ارزهای دیجیتالی که در این دو کیف پول پشتیبانی می شود بسیار متنوع است به عنوان نمونه می توان به بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بایننس کش، تزوس، ترون، کاردانو، مونرو، اتریوم کلاسیک و غیره اشاره کرد که همگی از ارزهای دیجیتالی بسیار معروف و معتبر هستند.

  • مقاومت و راحتی در استفاده:

هر دو کیف پول های سخت افزاری لجر نانو اس پلاس و نانو اس طراحی شبیه به فلش درایو دارند و از طرفی چون باتری ندارند وزن کمی پیدا کرده اند که حمل و نقل آنها را بسیار راحت ساخته است. با این حال صفحه نمایش نانو اس پلاس بزرگتر بوده و کار کردن با آن هنگام ارسال و دریافت رمز ارز راحتتر خواهد بود. رزولوشن ۱۲۸x۶۴ پیکسلی نانو اس پلاس در مقایسه ۱۲۸x۳۲ پیکسلی نانو اس امکان مشاهده اطلاعات و خوانایی آنها را بهتر کرده است. از طرفی Ledger Nano S Plus درگاه USB-C دارد که مشکلات رایج میکرو USB ها را هنگام اتصال نخواهید داشت که مدل نانو اس از همین تیپ است.

پایداری و مقاومت هر دو محصول بسیار بالاست چون در ساخت آنها از متریال های مقاوم به همراه حفاظ آلومینیومی استفاده کرده اند. بنابراین بجز مواقعی که از ارتفاع بلند به زمین برخورد کنند یا پا روی آنها گذاشته شود، در برابر آسیب های فیزیکی مقاوم هستند.

  • تعداد کوین پشتیبانی شده نانو اس پلاس:

پشتیبانی از حدود ۵۵۰۰ کوین از ویژگی های شاخص هر دو کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس پلاس و نانو اس است به همین دلیل میزان فروش لجر نانو اس پلاس در بین کیف پول های سخت افزاری بسیار بالاست. از جمله کوین های پشتیبانی شده می توان به بیت کوین، اتریوم، ریپل، تتر، اتریوم کلاسیک، دوج کوین، کاردانو، مونرو، ویاکوین و غیره اشاره کرد.

  • فضای ذخیره سازی nano s plus:

فضای ذخیره سازی لجر نانو اس پلاس حدود ۱.۵ مگابایت در حالی که لجر نانو اس با فضای ذخیره سازی ۳۲۰ کیلوبایت ضعیف تر عمل کرده است. با این حال این مورد بستگی به نوع استفاده شما هم خواهد داشت. در صورتی که قصد دارید اپلیکیشن های زیادی نصب کنید، لجر نانو اس پلاس با قابلیت ذخیره سازی ۱۰۰ اپلیکیشن به طور همزمان گزینه مناسبتری است. اما در غیر این صورت برای مصارف کم و محدود، لجر نانو اس با امکان استفاده همزمان ۳ اپلیکیشن هم کفایت می کند.

مقایسه لجر نانو اس پلاس و نانو اس

قیمت لجر نانو اس پلاس

با توجه به مقایسات انجام شده برتری مدل لجر نانو اس پلاس نسبت به نانو اس مشخص است. به همین دلیل قیمت بالاتر آن قابل توجیه بوده که بخاطر مشخصات فنی، رابط کاربری و استفاده راحتتر این مدل است. با توجه به اینکه امروزه مدل های فیک و تقلبی کیف پول های سخت افزاری افزایش پیدا کرده اند باید بتوانید فروشگاهی معتبر انتخاب کنید تا اطلاعات شما کاملا امن و دست نخورده باقی بمانند و هزینه های شما سوخت نشوند.

ما به شما وبسایت جنبل فروشگاه تخصصی و نمایندگی اصلی محصولات شرکت لجر را پیشنهاد می کنیم. با خرید ازوبسایت جنبل قادر خواهید بود خریدی امن و راحت داشته باشید ضمن اینکه امکان برخورداری از مشاوره رایگان نیز وجود دارد.

مقایسه لجر نانو اس پلاس و نانو اس

کد خبر: ۱۴۷٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha