۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
تصمیمی برای افزایش قیمت اینترنت نداریم
مدیرعامل رایتل:

تصمیمی برای افزایش قیمت اینترنت نداریم

رضاخواه، مدیرعامل رایتل گفت: هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی نداریم، اتفاقات بازار را رصد می‌کنیم، در میان مدت و بلندمدت تصمیم خواهیم گرفت.

به گزارش بازار، یاسر رضاخواه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بر اساس اعلام رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره افزایش قیمت اینترنت، شرکت رایتل چه برنامه‌ای در این باره دارد؟ گفت: صنعت ارتباطات، صنعت پیش ران اقتصاد است و در شرایط موجود نباید این صنعت را از بین برد و آینده آن را به خطر انداخت.

وی گفت: اگر در جامعه روزی مردم می‌گفتند که باید خدمت مکالمه ارزان شود شاید اپراتورها امروز به نسل ۳ و ۴ ارتباطی دست پیدا نمی‌کردند و شاهد فعالیت این گونه تاکسی‌ها و خریدهای اینترنتی مردم نبودیم و امروز اگر تصمیم بگیریم سرویس نسل ۳ و ۴ اینترنت را ارزان کنیم اپراتورها قطعاً نخواهد توانست در نسل ۵ سرمایه گذاری کنند و ما با برخی تصمیمات مان نسل آینده را از ارائه خدمات محروم می‌کنیم.

مدیرعامل رایتل افزود: برخی تصمیمات غیر علمی و غیر اقتصادی موجب می‌شود تا آینده این صنعت از بین برود.

وی با اشاره به اینکه در صنعت ارتباطات حدود شش سال است که هیچ افزایش تعرفه‌ای نداشته‌ایم گفت: برخی می‌گویند که اینترنت در دنیا در حال ارزان‌تر شدن است در حالی که همین ماه گذشته در کشور انگلیس سه اپراتور تلفن همراه از ۷ تا ۱۷ درصد متناسب با افزایش تورم، افزایش تعرفه اینترنت داشتند.

رضا خواه گفت: صنعت ارتباطات، صنعت ارزبری است و با افزایش قیمت ارز نمی‌توانیم سرمایه گذاری داشته باشیم، چون هزینه اپراتورها نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: با اتفاقاتی که در ۵ سال گذشته رخ داده صنعت ما از سود ده بودن به زیان ده تبدیل شده است، در حالی که هزینه تولید یک گیگ اینترنت در شبکه‌های تلفن همراه ۶ تا ۷ هزار تومان و حتی تا ۸ هزار تومان برآورد می‌شود، اما امروز قیمت یک گیگ اینترنت در کشور حدود ۲۵۰۰ تومان است و این باعث می‌شود در بلندمدت نتوانیم سرمایه‌گذاری کنیم.

رضاخواه در مورد موضوع افزایش تعرفه‌های اینترنت نیز گفت: همانطور که مسئولان وزارت ارتباطات اعلام کردند طبق مصوبه ۲۴۹ کمیسیون تنظیم مقررات دو اپراتور اصلی کشور عملاً با ارزان‌فروشی و زیر کف فروشی تخلف می‌کردند و ما به عنوان اپراتور سوم طبق قانون می‌توانستیم ارزان‌تر بدهیم.

وی افزود: مصوبه‌ای در همه جای دنیا به عنوان مصوبه قدرت غالب بازار یا smp داریم که در حقیقت آن شرکت‌هایی که قدرت غالب هستند برایشان محدودیت‌هایی در خصوص کف قیمت اجرا می‌شود تا شرکت کوچک‌تر که این محدودیت را ندارند بتوانند بازار خودشان را توسعه دهند و از این طریق رقابت ایجاد می‌شود یعنی مردم به جای اینکه دو اپراتور بزرگ و یک اپراتور کوچک داشته باشند سه اپراتور هم سطح دارند و آن زمان است که حق انتخاب خواهند داشت.

رضاخواه گفت: این تصمیمات باعث می‌شود شرکت سوم هم توسعه پیدا کند.

مدیر عامل رایتل افزود: نیازمند بازار متنوع از خدمات دهندگان هستیم تا مردم حق انتخاب داشته باشد و هر کسی کیفیت بهتر خواست با قیمت بالاتر خدمت بگیرد و کسی کیفیت کمتر بخواهد از شرکت‌های کوچکتر خدمت بگیرد، اما اکنون عملاً کف و سقف قیمت اینترنت تلفن همراه در کشور یکی شده و باعث شده است که رقابت شکل نگیرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعرفه اینترنت کاری صد در صد قانونی است افزود: نصف سایت‌های ما در شرکت رایتل نسل ۳ است و اولین قدم ما این است که در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۲ هزار سایت باقی مانده مان را به نسل چهارم ارتقا دهیم.

مدیرعامل رایتل گفت: در خصوص فیبر نوری قصد سرمایه گذاری داریم و در حوزه زیرساخت و توسعه، ظرفیت‌های خوبی را مد نظر داریم.

رضا خواه افزود: در دوره گذشته به صرفه‌ترین اپراتور موبایل بودیم، اما بازار قابل توجهی نداشتیم و سهم رایتل اکنون ۴ درصد است و به دنبال این هستیم که سهم مان در بازار را توسعه و ظرفیت‌های مان را افزایش بدهیم که این باعث رقابت در بازار موبایل و توسعه زیرساخت‌ها می‌شود و باعث خواهد شد به همراه سایر رقبا بتوانیم در نسل ۵ توفیقاتی داشته باشیم و این‌ها موجب می‌شود کسب و کارهایی در کشور شکل گیرد که امروز وجود ندارد.

وی درباره تصمیمات اپراتور رایتل برای افزایش قیمت اینترنت گفت: احتمالاً افزایشی در بحث تعرفه اینترنت خواهیم داشت، اما در سطح رقبای مان بسیار به صرفه‌تر خواهیم بود و این راهبرد آینده ماست و ما در حال حاضر هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت اینترنت نداریم و اتفاقات بازار را رصد می‌کنیم و در میان مدت و بلندمدت تصمیم می‌گیریم.

رضا خواه گفت: معمولاً اپراتورهای سوم تا زمانی که به سهم قابل توجهی در بازار نرسند راهبرد شان این است که با کف قیمت خدمت دهند تا بازار را در دست بگیرند و این سنتی است که در همه دنیا وجود دارد.

کد خبر: ۱۴۷٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha