۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
 قطع آب مشترکین پر مصرف از نیمه دوم اردیبهشت| امسال جیره بندی نداریم
مدیرعامل آبفای تهران در گفتگو با بازار خبر داد

 قطع آب مشترکین پر مصرف از نیمه دوم اردیبهشت| امسال جیره بندی نداریم

بختیاری مدیرعامل آبفای تهران از ارسال ۳ میلیون پیامک هشدار به مشترکین پر مصرف خبر داد و گفت: قطع آب مشترکینی که توجهی به هشدارها نداشته و مصرف خود را کاهش نداده اند از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می شود.

بازار؛ گروه آب و انرژی: قطع آب مشترکین پر مصرف وارد فاز اجرایی شد. آنگونه که محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران آب به بازار می گوید: امسال در تهران با بحران شدید آبی مواجه هستیم به همین دلیل در برخورد با مشترکین پر مصرف به هیچ وجه کوتاهی نمی کنیم.

به گفته او، در سال های گذشته به لحاظ قانونی محدودیت هایی در برخورد با مشترکین پر مصرف وجود داشت. اما این محدودیت رفع شده و قانون چنین اجازه ای را به ما داده است. به همین دلیل آب مشترکین پر مصرف و بد مصرفی که به هشدارهای ارسال شده از طرف آبفا در ۶ ماه گذشته بی توجه بوده اند از نیمه دوم اردیبهشت قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با بیان اینکه مقدار مجاز مصرف در تهران ۱۴ مترمکعب در ماه است، ادامه داد: حدود ۳۵ درصد مردم زیر الگو و معادل الگوی مجاز آب مصرف می کنند. ۲۰ درصد مردم حدود ۱.۵ برابر الگو، ۲۰ درصد مردم ۲ برابر الگو و ۱۵ درصد مردم تا ۲.۵ برابر و ۵ درصد بیش از ۲.۵ برابر الگوی مجاز در تهران آب مصرف می کنند.

طی ۶ ماه گذشته ۳ میلیون پیامک هشدار به مشترکین پر مصرف و بد مصرف ارسال کردیم. آب مشترکینی که توجهی به هشدارها نداشته و مصرف خود را مدیریت نکرده اند، از نیمه دوم اردیبهشت قطع خواهد شد

مصرف ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب آب
مدیر عامل آبفای تهران همچنین با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که تابستان امسال جیره بندی آب نداشته باشیم، خاطر نشان کرد: البته با توجه به شرایط خاص امسال خواسته ما از مردم کاهش ۱۰ درصدی مصرف است تا بتوانیم با کمترین مشکل تابستان امسال را پشت سر بگذاریم. بدون شک گذر از این بحران بدون همراهی مردم شدنی نیست.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر تهرانی ها روزانه حدود ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب آب مصرف می کنند. هرچند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته اما با توجه به ذخایر پایین سدهای کشور. کاهش قابل توجه بارندگی ها، عدد بسیار بالایی است.

او همچنین با اشاره به مصرف بالای آب در برخی از ادارات و نهادهای دولتی گفت: ادارات باید تا ۲۰ درصد مصرف آب شرب را نسبت به مصرف سال گذشته خود، کاهش دهند البته این رقم در بخش خانگی ۱۰ درصد است.

در بهار امسال میزان بارندگی ها در استان تهران کمتر از ۱۰ میلی متر بوده است. در حالیکه در سال های گذشته این رقم به ۵۰ الی ۶۰ میلی متر می رسید

ثبت ۱۰ میلی متر بارندگی
او همچنین با اشاره به کاهش ۳۸ درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: از ابتدای سال آبی تا حالا تنها ۱۵۸ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده و پیش بینی های سازمان هواشناسی درباره وضعیت بارش ها در بهار تقریبا محقق نشده است.

به گفته بختیاری، میزان بارندگی ها در بهار امسال کمتر از ۱۰ میلی متر بوده است. در حالیکه در سال های گذشته این مقدار به ۵۰ الی ۶۰ میلی متر می رسید.

گفتنی است وضعیت بارش ها در سایر استان های کشور هم به هیچ وجه مناسب نیست. . تازه ترین گزارش مرکز پایش و هشدار خشکسالی نیز نشان از آن دارد که بارش های سال آبی جاری نسبت به دوره بلندمدت کاهش ۲۹.۴درصدی دارد. از ابتدای سال آبی جاری تا ۳۱ فروردین درحالی ۱۴۱.۵ میلیمتر بارندگی به وقوع پیوسته که در دوره بلندمدت ۲۰۰.۴میلیمتر بارندگی ثبت شده داشته ایم.

از ابتدای فصل بهار تا ۳۱ فروردین هم ۵.۸ میلیمتر بارندگی به وقوع پیوسته که در مقایسه با ۳۴.۱ میلیمتر بارندگی دوره دارزمدت ۸۳.۱ میلیمتر کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۴۷٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha