۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
مبارزه با آفت سن غلات در ۱۲۹ هزار هکتار از مزارع استان همدان
معاون جهادکشاورزی همدان عنوان کرد:

مبارزه با آفت سن غلات در ۱۲۹ هزار هکتار از مزارع استان همدان

همدان - پرورش، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: امسال و تا کنون در سطح ۱۲۸ هزار و ۹۳۶ هکتار از مزارع گندم و جو استان همدان مبارزه با سن غلات انجام شده است.

محمد شهرام پرورش در گفتگو با خبرنگا بازار با بیان اینکه مجموع غلات کشت شده استان همدان حدود ۵۹۵ هزار هکتار شامل گندم ۴۳۶ هزار هکتار است که ۷۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۳۶۵ هزار هکتار به صورت دیم کشت شده، گفت: محصول جو هم حدود ۱۵۹ هزار هکتار سطح زیرکشت است که ۵۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۱۰۸ هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان افود: در حال حاضر در مرحله داشت غلات هستیم و در این مرحله مبارزه با سن غلات به ویژه سن مادر در حال انجام است.

وی بابیان اینکه تا پایان فروردین حدود ۱۲۸ هزار و ۹۳۶ هکتار مبارزه با این آفت صورت پذیرفته، گفت: عملیات مبارزه از نیمه فروردین ماه انجام شده است.

پرورش با یادآوری اینکه در سال گذشته و در مدت مشابه ۹۷ هزار و ۲۵۱ هکتار سطح مبارزه شیمیایی با این آفت انجام گرفته بود و امسال تا این تاریخ نسبت به سال گذشته ۳۲.۶ درصد افزایش مبارزه داشته ایم، گفت: در این راستا از تمام ظرفیت سازمان ؛مراکز جهاد کشاورزی، تعاونی های تولید استفاده کرده و پیش بینی می شود تا نیمه اردیبهشت مبارزه با سن مادر ادامه پیدا کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: با توجه به اینکه نسبت به سنوات گذشته بارش کمتری داشته ایم و میانگین دما یک تا یک و نیم درجه بیشتر بوده اما تمام کشاورزان ترغیب شده اند که بتوانند بیشترین سطح مبارزه را علیه این آفت داشته باشند تا محصولی سالم و عاری از آفت زدگی تولید کنند.

کد خبر: ۱۴۶٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha