۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
بنزین در آزادراه تبریز- زنجان ۱۰هزار تومان شد| کمبود جایگاه سوخت در شاهراه ترانزیتی ایران به اروپا
بازار از آذربایجان شرقی گزارش می‌دهد؛

بنزین در آزادراه تبریز- زنجان ۱۰هزار تومان شد| کمبود جایگاه سوخت در شاهراه ترانزیتی ایران به اروپا

تبریز- درپی کمبود جایگاه‌های عرضه سوخت و تعطیلی برخی از آنها، بنزین در سوپر مارکت های مجتمع‌های بین راهی در آزادراه تبریز- زنجان هر لیتر به قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

محمدرضا علی اشرفی؛ بازار: وقتی از زنجان به سمت تبریز در آزادراه پیامبر اعظم (ص) حرکت می‌کنید رفته رفته شاهد کم شدن مجتمع‌های بین راهی و جایگاه‌های عرضه سوخت می‌شوید؛ به طوری که در مسیر حدود ۱۶۰ کیلومتری بعداز ورود به محدوده آذربایجان شرقی تا چاروایماق مجتمع بین راهی که پمپ بنزین داشته باشد وجود ندارد.

در مسیر آزادراه زنجان- تبریز که تنها شاهراه ترانزیتی کشور به اروپا بوده، بعداز ورود به محدوده استان آذربایجان شرقی باید حدود ۹۰ کیلومتر حرکت کنید و با گذر از میانه به چاروایماق و مجتمع بین راهی این شهرستان برسید. در این محدوده یک مجتمع خدماتی بین راهی به نام آفتاب- مهتاب وجود دارد که جایگاه عرضه سوخت آن نیز به دلیل تعمیرات تعطیل است و این را شما با ورود به این مجتمع و مشاهده یک بنر متوجه می‌شوید.

جایگاه بعدی باران است که حدود ۶۰ کیلومتری از این جایگاه فاصله دارد و شما اگر بنزین به میزان کافی نداشته باشید مجبور می‌شوید از سوپرمارکت این مجتمع و وانتی‌های مسیر خریداری کنید.

همین کمبود جایگاه‌های عرضه سوخت و تعطیلی برخی از آنها باعث شده تا بنزین در این محدوده ۱۶۰ کیلومتری و در فواصل مختلف به قیمت ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان به فروش برسد که برای نماندن در مسیر مجبور می‌شوید بنزین را به قیمت ۳ برابر نرخ آزاد خریداری کنید.

البته اگر خودروی شما ایرانی و ارزان قیمت باشد بنزین به این نرخ به شما فروخته می‌شود و در صورت داشتن خودروی گران قیمت و شاسی بلند بنزین را باید لیتری ۱۵ هزار تومان خریداری کنید تا در راه نمانید.

بنزین در آزادراه تبریز- زنجان ۱۰هزار تومان شد| کمبود جایگاه سوخت در شاهراه ترانزیتی ایران به اروپا

سوپرمارکتی که بنزین می‌فروشد
یکی از شهروندان تهرانی در گفتگو با خبرنگار بازار در این خصوص گفت: از تهران به سمت تبریز می‌آمدیم که بعداز گذر از عوارضی‌های زنجان مشاهده کردم که بنزین خودرو کم شده است و باید در جایگاه بعدی بنزین بزنم.

کامبیز سراج افزود: هرچه قدر به سمت میانه آمدیم پمپ بنزینی مشاهده نکردیم و فقط یک تابلو نصب شده بود که روی آن نوشته شده بود تا جایگاه عرضه سوخت ۶۰ کیلومتر!

وی ادامه داد: دوباره این ۶۰ کیلومتر را نیز رانندگی کردیم و به سختی و درحالیکه دیگر بنزین در حال تمام شدن بود به مجتمع آفتاب مهتاب رسیدیم که بعداز ورود به مجتمع دیدیم پمپ بنزین آن خراب بوده و در حال تعمیر است.

سراج سپس گفت: نکته جالب دیگر اینکه جایگاه عرضه سوخت بعدی نیز ۵۰ کیلومتر با اینجا فاصله داشت و دوباره مشخص نبود بنزین ارائه می‌دهد یا خیر. برای همین و اینکه در راه نمانیم از سوپر مارکت مجتمع، بنزین خواستم که اعلام کرد از صبح چند صد لیتر بنزین با نرخ ۱۰ هزار تومان فروخته و دیگر بنزین ندارد.

از سوپر مارکت مجتمع، بنزین خواستم که اعلام کرد از صبح چند صد لیتر بنزین با نرخ ۱۰ هزار تومان فروخته و دیگر بنزین ندارد

وی گفت: فروشنده سوپرمارکت به ما اعلام کرد که اهالی روستاهای مجاور آزادراه به دلیل همین کمبود جایگاه بنزین درحال فروش بنزین در کنار جاده هستند.

بنزین در آزادراه تبریز- زنجان ۱۰هزار تومان شد| کمبود جایگاه سوخت در شاهراه ترانزیتی ایران به اروپا

تعداد مجتمع‌های بین راهی هرچه از تهران فاصله می‌گیرید کم و کمتر می‌شود
این شهروند تهرانی افزود: با عبور از این مجتمع در چندین نقطه شاهد فروش بنزین توسط وانتی‌ها و مردم روستاهای اطراف بودیم که به اجبار بنزین لیتری ۱۰ هزار تومان خریداری کردیم.

وی گفت: هرچه از تهران به سمت تبریز حرکت می‌کنید تعداد مجتمع‌های بین راهی که جایگاه سوخت داشته باشد، در مسیر کم و کمتر می‌شود و همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای مسافران شده است.

کاش مشکل فقط بنزین بود
یکی دیگر از مسافران نیز در محل مجتمع خدماتی باران به خبرنگار بازار گفت: آزادراه زنجان به تبریز تعداد مجتمع‌های بین راهی کمی دارد و این مشکلاتی را برای مسافران ایجاد می‌کند.

علی مردانی ادامه داد: ما در مسیر با مشکل کمبود پمپ بنزین روبه رو شدیم و برای اینکه در راه نمانیم از یک سوپر مارکت در روستای مجاور آزادراه در سمت میانه بنزین به قیمت لیتری ۱۵ هزار تومان خریداری کردیم.

وی ابراز داشت: با اینکه برای خرید بنزین به این قیمت راضی نبودم ولی مجبور شدم این مبلغ را پرداخت کنم تا بتوانم به جایگاه باران که پمپ بنزین دارد، برسم.

بنزین در آزادراه تبریز- زنجان ۱۰هزار تومان شد| کمبود جایگاه سوخت در شاهراه ترانزیتی ایران به اروپا

مردانی افزود: البته کاش مشکل آزادراه تبریز- زنجان فقط تعداد اندک پمپ بنزین بود چراکه وضعیت روشنایی و آسفالت این مسیر نیز مناسب نیست و آسفالت آن در محدوده زنجان تا هشترود مثل راه‌های روستایی بوده و افتادن خودرو در چاله‌ها باعث بروز خسارت‌هایی به خودروهای عبوری می‌شود.

کاش مشکل آزادراه تبریز- زنجان فقط تعداد اندک پمپ بنزین بود چراکه وضعیت روشنایی و آسفالت این مسیر نیز مناسب نیست

همینه که هست!
یکی از وانتی‌هایی که در آزادراه زنجان- تبریز در محدوده چاروایماق درحال فروش محصولات کشاورزی و خشکبار محلی است، در گفتگو با خبرنگار بازار قیمت فروش بنزین را ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد.

وی که در کنار خشکبار محلی درحال فروش بنزین است و یک تابلوی بزرگ با عنوان «بنزین موجود است» بالای وانت نصب کرده، ادامه داد: تعداد پمپ بنزین در مسیر زنجان به هشترود کم بوده و بسیاری از مسافران که اطلاعی از این موضوع و خرابی پمپ بنزین جایگاه آفتاب ندارند با مشکل تمام شدن بنزین و در راه ماندن مواجه می‌شوند.

وی ابراز داشت: برای جلوگیری از این مشکل من و دیگر همکاران و برخی از اهالی روستاهای اطراف آزادراه به صورت آزاد اقدام به فروش بنزین می‌کنیم.

بنزین در آزادراه تبریز- زنجان ۱۰هزار تومان شد| کمبود جایگاه سوخت در شاهراه ترانزیتی ایران به اروپا

وی درخصوص دلیل فروش بنزین با این قیمت‌های بالا گفت: همینه که هست، ما نیز زحمت می کشیم و از پمپ بنزین داخل شهر و مناطق دیگر بنزین می‌آوریم تا کسی در راه نماند.

وی ادامه داد: البته در این بین انصاف را نیز رعایت می‌کنیم و برای خودروهای ارزان قیمت و ایرانی بنزین را ۱۰ هزار تومان و برای خودروهای گران خارجی و شاسی بلند بنزین را لیتری ۱۴ و ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسانیم.

برای خودروهای ارزان قیمت و ایرانی بنزین را ۱۰ هزار تومان و برای خودروهای گران خارجی و شاسی بلند بنزین را لیتری ۱۴ و ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسانیم

البته در این خصوص تماسی نیز با اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی داشتیم که وی درخصوص تعطیلی پمپ بنزین مجتمع آفتاب و ایجاد مشکلات متعدد برای مسافران اظهار بی اطلاعی کرد!

به نظر می‌رسد بی توجهی به کمبود پمپ بنزین در آزادراه زنجان- تبریز که محور ترانزیتی شمال غرب کشورمان است و فروش آزاد بنزین به قیمت‌های چندبرابری و در مکان‌های پرخطر مانند بمب ساعتی است که هر لحظه امکان بروز حوادث جبران ناپذیر را افزایش می‌دهد.

امیدواریم با افزایش تعداد مجتمع‌های بین راهی در محدوده میانه تا هشترود مشکل عرضه بنزین برطرف شود و زمینه سو استفاده برای برخی افراد نیز از بین برود.

گفتنی است آزادراه تبریز- زنجان به عنوان تنها شاهراه ترانزیتی کشور به اروپا مطرح است و با گذشت نزدیک۱۰ سال از افتتاح همچنان نواقص فراوانی به خصوص در وضعیت آسفالت، کمبود جایگاه های عرضه سوخت و مجتمع های بین راهی و همچنین روشنایی دارد. این محور اکنون یکی از مهم‌ترین و پرترددترین آزادراه‌های مواصلاتی کشور است.

کد خبر: ۱۴۶٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha