۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
الزام درج قیمت بر روی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ

الزام درج قیمت بر روی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ

مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی، شبکه‌های توزیع و اقتصادی وزارت صمت گفت: از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ همه کالاهای وارداتی از جمله موبایل، تبلت و لپتاپ غیر از موارد استثنا مشمول درج قیمت وارد کننده و مصرف‌کنند

به گزارش بازار، محسن حسین‌لویی مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی، شبکه‌های توزیع و اقتصادی وزارت صمت افزود: طرح «خرید شفاف» که هدف آن جلوگیری از گران‌فروشی و کنترل قیمت عنوان شده است، در ۶ مرحله تعریف شده که تاکنون ۴ مرحله آن اجرا شده و مرحله پنجم آن نیز از اول اردیبهشت ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود. در هر مرحله از اجرای طرح خرید شفاف تعدادی اقلام کالاهایی به طرح اضافه و مشمول درج قیمت می‌شدند، اما در مرحله پنجم این طرح، همه کالاها مشمول اجرای طرح درج قیمت کالا می‌شوند ضمن اینکه در این مرحله برخی از گروه‌های کالایی مستثنی هستند.

وی گفت: در مرحله پنجم طرح درج قیمت بر روی کالاها که از اول اردیبهشت اجرا شده، حتی کالاهای وارداتی مانند تبلت، موبایل، لپ‌تاپ و کامپیوتر نیز مشمول درج قیمت واردکننده و مصرف‌کننده می‌شوند.

حسین لویی افزود: براساس طرح «خرید شفاف»، تولیدکنندگان مکلف شدند قیمت تمام شده کالاهای تولیدی را روی انواع کالاها ثبت و عرضه‌کنندگان و فروشندگان نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا واحدهای صنفی مکلف به درج قیمت مصرف کننده براساس سود تعیین شده توسط وزارت صمت، هستند. از تاریخ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ نیز علاوه بر درج قیمت تولیدکننده، تولیدکنندگان نیز باید قیمت مصرف کننده را نیز بر روی کالا درج کنند.

وی در خصوص کالاهای وارداتی و مشمولیت آن‌ها درحوزه درج قیمت گفت: از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ همه کالاهای وارداتی (از جمله موبایل، تبلت و لپتاپ) غیر از موارد استثنا مشمول درج قیمت وارد کننده و مصرف‌کننده می‌شود.

مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی، شبکه‌های توزیع و اقتصادی وزارت صمت اضافه کرد: بنابراین می‌توان نتیجه گرفت در این نوع کالاها به جای درج قیمت تولید کننده، قیمت وارد کننده درج می‌شود و این کالاها مانند سایر کالا مشمول درج قیمت مصرف کننده نیز هستند.

کد خبر: ۱۴۶٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha