۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
همکاری هیوندای و IONQ برای بهبود خودران ها|کامپیوترهای کوانتومی وارد خودروها شدند
بازار گزارش می دهد

همکاری هیوندای و IONQ برای بهبود خودران ها|کامپیوترهای کوانتومی وارد خودروها شدند

گروه خودروسازی هیوندای همکاری خود را با IONQ آغاز و یک پروژه مشترک جدید برای نصب کامپیوترهای کوانتومی در خودروهای خودران جهت افزایش ایمنی دارند.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی هیوندای موتور همکاری خود را با IONQ به تازگی آغاز کرده است. IONQ در دنیا پیشرو محاسبات کوانتومی است، این همکاری نیز در راستای گسترش و توسعه خودروهای خودران است. این شرکت ها خبر از آغاز یک پروژه مشترک جدید دادند که به کمک کامپیوترهای کوانتومی، خودروهای خودران قادر به شناسایی و طبقه بندی تصاویر و اشیا به صورت سه بعدی در زمان حرکت هستند.

این طبقه بندی تصاویر و تشخیص اشیا سه بعدی به هیوندای کمک می کند که در محصولاتش از فناوری خودران بیشتر استفاده کند. باتوجه به اینکه کامپیوترهای کوانتومی یادگیری دقیق تری نسبت به سایر پردازشگرها دارند، استفاده از این سیستم برای هدایت خودروهای خودران ضریب خطا را کاهش و منجربه توسعه ایمنی در این محصولات می شود.

پیتر چپمن، مدیرعامل IONQ، در خصوص همکاری مشترک با هیوندای، گفت: از روابط فعلی و همکاری دوجانبه با گروه خودروسازی هیوندای در خصوص توسعه حمل و نقل نسل آینده بسیار خوشحال هستیم، این همکاری توسعه جنبه های کلیدی خودروهای خودران در نظر دارد.

مدیرعامل IONQ، افزود: به کمک گروه هیوندای مشارکت های وسیعی در تحقیقات باتری برای خودروهای الکتریکی، طبقه بندی تصاویر و تشخیص اشیا برای خودروهای خودران را به کمک کامپیوترهای کوانتومی انجام خواهیم داد. در آینده شاهد خواهیم بود که کامپیوترهای کوانتومی جز لاینفک حمل و نقل هوشمند و محصولات خودروسازان خواهد بود.

گروه خودروسازی هیوندای و شرکت IONQابتدا سال میلادی جاری خبر همکاری برای توسعه کامپیوترهای کوانتومی جهت افزایش ایمنی باتری، ذخیره انرژی و مدیریت جریان را اعلام کردند. این همکاری برای بهبود وضعیت باتری لیتیومی و توسعه بیشتر آن شکل گرفته است.

کامپیوترهای کوانتومی شرکت IONQبرای طبقه بندی ۴۳ نوع مختلف از علائم راهنمایی و رانندگی در خودروهای خودران استفاده می شود

نکته قابل توجه اینجاست که کامپیوترهای کوانتومی شرکت IONQبرای طبقه بندی ۴۳ نوع مختلف از علائم راهنمایی و رانندگی در خودروهای خودران استفاده می شود. باتوجه به پیشرفت رمزگذاری تصاویر به حالت های کوانتومی، این دو شرکت ابتدا در محیط آزمایشگاهی برای یک خودرو خودران شرایط رانندگی را شبیه سازی خواهند کرد. مشروط بر انجام آزمایش موفق خودرو خودران متناسب با شرایط دنیا حقیقی بازسازی و آماده حرکت در خیابان ها خواهد شد.

همکاری هیوندای و IONQ برای بهبود خودران ها|کامپیوترهای کوانتومی وارد خودروها شدند

هیوندای و IONQهدف استفاده از کامپیوتر کوانتومی را شناسایی اشیا سه بعدی و توسعه آن در خودروهای خودران برای شناختن عابرپیاده، دوچرخه سوار، موتورسیکلت و حیوانات مطرح کردند. زیرا خودروهای خودران فعلی قادر به شناسایی اجسام متحرک مذکور نیستند و این مساله سبب شده که محصولات خودران چندان فراگیر نباشند. از سوی طی همکاری این دو شرکت قرار شده که کامپیوترهای هوشمند ارزان قیمت کوانتومی طراحی شود که علاوه بر حرکت ایمن، هزینه تولید خودرو را نیز کاهش دهد.

شرکت IONQقدرتمندترین کاپیوتر کوانتومی بازار با ۲۰ کیوبیت الگوریتمی، براساس معیارهای صنعت کاربردی گرا را تولید کرده است. این شرکت مدعی شده قدرتمندترین کامیپوتر کوانتومی را به کمک هیوندای برای خودروها تولید خواهد کرد.

گفتنی است که خودروهای خودران با چالش شناسایی موقعیت، تشخیص عابرپیاده، حساس به شرایط بد جوی، بی توجهی به موتورسیکلت یا دوچرخه سوار مواجه هستند. این مسائل سبب شده که سالانه تصادف های فراوانی میان خودروهای خودران با وسایل مذکور رخ دهد، تسلا برای حل این موضوع راننده را وادار کرده که دست خود را از فرمان جدا نکند، در صورت قطع ارتباط دست راننده با فرمان، خودرو از حالت خودران خارج خواهد شد. در صورتی که همکاری شرکت خودروسازی هیوندای با شریک جدید فناوری خود مثمر ثمر واقع شود، می توان گفت انقلابی نوین در خودروهای خودران ایجاد شده است.

البته باید منتظر بود و دید که هیوندای برای نخستین بار کدام محصول خود را به کامپیوترهای کوانتومی مجهز و با چه قیمتی آن را راهی بازار خواهد کرد.

کد خبر: ۱۴۶٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha