۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
درج هم‌زمان حداکثر قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده
قائم‌مقام وزیر صمت خبر داد

درج هم‌زمان حداکثر قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از درج هم‌زمان قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده روی کالاها از امروز (اول اردیبهشت) خبر داد.

به گزارش بازار، قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از درج هم‌زمان قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده روی کالاها از امروز خبر داد و گفت: چهار مرحله از طرح درج قیمت تولیدکننده انجام‌شده است و از امروز قیمت مصرف‌کننده بر روی کالاهای مشمول طرح در کنار قیمت تولیدکننده به‌صورت هم‌زمان درج می‌شود.

محمدصادق مفتح اظهار داشت: بیان کرد: مرحله نخست این طرح از اواخر آذر سال گذشته شروع شد، طرح مرحله‌به‌مرحله جلو رفت و در چهار مرحله آن به‌طور تقریبی ۱۴ هزار قلم کالا مشمول طرح شدند.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با اعلام این‌که مرحله نهایی این طرح از اول اردیبهشت‌ آغاز می‌شود، بیان کرد: همه کالاهای باقیمانده که حدود ۵۰ هزار قلم کالاست، به‌جز ۱۳ گروه کالایی، مشمول طرح می‌شوند که قیمت تولیدکننده در کنار حداکثر قیمت مصرف‌کننده روی آن‌ها درج خواهد شد.

مفتح یادآور شد: این ۱۳ گروه کالایی از جمله اقلام دارویی و پزشکی، مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای غیرقابل عرضه به مصرف‌کننده نهایی، انواع البسه، پارچه و پوشاک، انواع طلا، جواهر و زیورآلات، انواع صنایع دستی و محصولات کشاورزی غیر بسته‌بندی هستند.

وی به دیگر گروه‌های کالایی ۱۳ گانه مستثنی شده از پروژه درج هم‌زمان قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده اشاره کرد و گفت: دیگر گروه‌های شامل محصولات بورسی و کالاهای عرضه شده در بورس، انواع قطعات، ابزار و لوازم غیر بسته‌بندی، انواع مصالح ساختمانی غیرقابل بسته‌بندی، محصولاتی که امکان بسته‌بندی ندارند، انواع لوازم‌التحریر غیرقابل بسته‌بندی، گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، شکر و برنج و کالاهای صنفی که در محل تولید عرضه می‌شوند مانند آش، حلیم، قنادی و... هستند.

مفتح در خصوص حداکثر قیمت مصرف‌کننده نیز بیان کرد: هزینه‌های حمل و توزیع کالا، بسته به این‌که بازار عرضه نهایی چه مقدار از محل تولید و واحد تولیدی فاصله دارد، متفاوت خواهد بود. روش قیمت‌گذاری پیشین که قیمت مصرف‌کننده در کل کشور یکسان در نظر گرفته می‌شد درواقع ظلم به کسانی بود فاصله نزدیک‌تری تا محل تولید محصول داشتند.

کد خبر: ۱۴۶٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha