۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
۱۲۰ کارخانه در گیلان تحت تملک بانک ها هستند
رئیس صمت گیلان:

۱۲۰ کارخانه در گیلان تحت تملک بانک ها هستند

رشت-رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه ۱۲۰ واحد تولیدی تحت تملک بانک ها، تامین اجتماعی و سایر نهادها هستند، بر لزوم تعیین تکلیف این واحدها تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، تیمور پورحیدری از برگزاری اولین جلسه ستاد احیا و فعال‌سازی واحدهای صنعتی تملک شده گیلان خبر داد و گفت: عزم مسئولان استان بر فعال سازی واحدهای صنعتی و جلوگیری از هدر رفت بیشتر منابع و سرمایه گذاری انجام شده و پویایی در حوزه تولید و افزایش اشتغال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تاکید کرد: در سالی که مزین شده به نام تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرینی است، به هر شکل ممکن مسائل حقوقی و چالش های آن را در اسرع وقت مرتفع و تعیین تکلیف کنند تا این واحدها بلافاصله به چرخه تولید بازگردد.

وی با بیان اینکه در گیلان ۱۲۰ واحد تولیدی تحت تملک بانک‌ها،تامین اجتماعی و سایر نهادها می‌باشد تشریح کرد: باید با برنامه زمانبندی دقیق این واحدها را یا خود مالکان فعال کنند و یا از طریق مزایده به افراد ذی صلاح واگذار شود و در این ستاد آن را موظف می کنیم.

پورحیدی بهره مندی از توان داخلی و مراکز علمی را در احیاء واحدهای راکد در اولویت دانست و اضافه کرد: استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان و مراکز پژوهشی جهت توانمندسازی و ارتقای دانش فنی و تولید روزآمد اینگونه واحدها در اولویت قرار خواهد گرفت تا از وضعیت ماشین آلات فرسوده قبلی فاصله بگیرند.

کد خبر: ۱۴۶٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha