۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
لزوم استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در مشاوره به واحدهای نوپا
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مطرح کرد؛

لزوم استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در مشاوره به واحدهای نوپا

شیراز- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر استفاده از شرکت‌های دانش بنیان بالغ در مشاوره به واحدهای نوپا و تقویت تحقیق و توسعه در فرآیندهای تولیدی وابسته، تاکید کرد.

به گزارش بازار، سید مصطفی هاشمی با بیان اینکه برنامه ‌های امسال این شرکت برمبنای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فراهم کردن بسترهای لازم برای تولید محصولات دانش بنیان در شهرک ها و نواحی صنعتی استان تدوین و برنامه ریزی و برخی از آنها وارد مرحله اجرایی شده، گفت:با توجه به ظرفیت های موجود در شهرک های صنعتی برای تحقق تولید دانش بنیان ،تسهیل در امور واحدهای صنعتی دانش بنیان و ارائه امکانات و مشوق ها به این مجموعه ها در اولویت قراردارد.

وی همچنین بر استفاده از شرکت های دانش بنیان بالغ در مشاوره به واحدهای نوپا و تقویت تحقیق و توسعه در فرآیندهای تولیدی وابسته تاکید کرد و گفت: در این زمینه فضای کاری مناسب در مراکز فناوری برای پیاده سازی ایده های دانش بنیان مرتبط با واحد های صنعتی اختصاص می یابد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، احداث واحدهای کارگاهی برای استقرار واحدهای صنعتی با اولویت واحدهای دانش بنیان را ضروری دانست و گفت: در این زمینه نیز طرح هایی درحال انجام است.

هاشمی اعطای تخفیفات به اقساط باقیمانده ویژه واحدهای دانش بنیان بعد از اخذ گواهی پایان کار و پروانه بهره برداری را از مشوق های در نظر گرفته برای امسال بیان کرد و گفت: تعریف پروژه عارضه یابی و بهبود شرکت های دانش بنیان و ارائه خدمات مشاوره به شرکت های دانش بنیان در جهت توسعه کسب و کار نیز اجرایی می شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در راستی توسعه و تکمیل زیرساخت ها و تسهیل امور در شهرکها و نواحی صنعتی استان گفت: در این زمینه مسائل و مشکلات زیرساختی در خصوص تامین برق، آب،‌گاز،‌مخابرات و راه دسترس تا ورودی شهرکها و نواحی صنعتی احصا و جلسات متعدد با دستگاههای اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص رفع مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی در زمینه تامین زیر ساختهای مورد نیاز در شهرکها و نواحی صنعتی برگزارشده است.

هاشمی از انعقاد ۱۲ قرارداد عمرانی جهت تکمیل زیر ساخت ها مورد نیاز واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی به مبلغ افزون بر ۱۰۰میلیارد ریال در دوماه گذشته خبر داد و گفت: ۸ پروژه عمرانی به مبلغ ۴۰میلیارد ریال نیز به یهره برداری رسیده است.

وی در ادامه از تعیین تکلیف تعداد ۱۲۰ پرونده از قراردادهای راکد و غیرفعال خبرداد و گفت: از این تعداد ۶۰ قرارداد به میزان ۲۰ هکتار منجر به فسخ قطعی و ۱۳هکتار زمین نیز خلع ید شده است.

هاشمی تامین آب را مهمترین اولویت زیرساختی در شهرک های صنعتی اعلام کرد و گفت:در این زمینه با برگزاری جلسه با مدیرعامل آبفای شیراز در خصوص تسریع در اجرای قرارداد تامین ۴۰ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک صنعتی بزرگ شیراز و درخواست استفاده از حداقل ۱۰۰ لیتر بر ثانیه پساب تصفیه خانه شیراز جهت مصارف غیر شرب شهرک صنعتی بزرگ شیراز و سروستان انجام شده است.

وی همچنین از اجرای طرح فعال سازی ظرفیت تولید در واحدهای صنعتی خبر داد و گفت:: این طرح در فازهای مختلف و بر اساس برنامه زمانی اجرا می‌شود که در مرحله نخست آن، افزایش ظرفیت واحدهای فعال مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان که با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند در برنامه قرار دارد

کد خبر: ۱۴۶٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha