۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
لزوم احداث ۲ شهرک جدید بازیافت و دارو در فارس
استاندار فارس تاکید کرد؛

لزوم احداث ۲ شهرک جدید بازیافت و دارو در فارس

شیراز- استاندار فارس با اشاره به احساس نیاز در زمینه احداث دو شهرک صنعتی جدید بر احداث شهرک بازیافت و شهرک دارو در این استان تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از شهرک صنعتی فارس، محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای سرمایه‌گذاری استان فارس با اعلام راهکارها و ضرورت‌هایی بر توسعه و حمایت از سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد.

وی تنظیم آیین‌نامه تسهیلات ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان که برگرفته از ابلاغ تهران است را ضروری دانست.

استاندار فارس، امضای هرچه سریع‌تر تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و قرارگرفتن همه شهرک‌های صنعتی در یک نرم‌افزار الکترونیک را نیز مهم دانست.

وی همچنین به مدیریت در اشتغال و به‌کارگیری نیروها تاکید کرد و افزود: در قرارگاه اشتغال یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌ها، رعایت نظم و اعلام به‌موقعِ اقدامات انجام شده است.

نماینده عالی دولت در فارس، ایجاد شهرک بازیافت و شهرک دارو را از نیازهای ضروری عنوان کرد و گفت: احداث این دو شهرک بسیار می‌تواند مثمرثمر واقع شود.

ایمانیه، ایجاد مناطق مسکونی در کنار شهرک‌های صنعتی را نیز مهم خواند و اظهار داشت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که برخی کارگران و کارمندان از شهر صدرا برای کار به شهرک صنعتی می‌آیند، در حالی که اگر از محل ساخت پروژه مسکن ملی، بتوان در کنار شهرک‌های صنعتی زمینی را اختصاص داد و اقدام به ساخت مسکن کرد هم از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری خواهد شد و هم کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود؛ لذا این مورد باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی افزود: این اتفاق نه تنها در شیراز بلکه در برخی شهرستان‌ها که تعداد کارگاه‌هایشان زیاد است نیز می‌تواند رخ دهد.

او در ادامه صادرات کالا از گمرک فارس را ضروری دانست و گفت: کالاهای متعلق به فارس باید جزء لیست صادرات فارس قرار گیرد و از گمرک فارس صادر شود.

ایمانیه در ادامه بر انتقال دفتر کارخانه‌ها و شرکت‌های فعال در استان فارس از تهران به شیراز یا سایر شهرها تاکید کرد و گفت: برای شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که دفتر خود را از تهران به فارس منتقل نکنند و همچنین بانک‌هایی که در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی کوتاهی می‌کنند، تدابیر سخت گیرانه ای باید در نظر گرفته شود.

او در ادامه به برنامه انتقال شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: با مشخص کردن یک بازه زمانی مشخص باید نسبت به انتقال کارخانه‌ها اقدام کرد.

ارتقای تکنولوژی در واحدهای صنعتی، حضور پررنگ در پنجره واحد و طراحی برند فارس از دیگر موارد مطرح شده توسط استاندار فارس در این جلسه بود که در این باره گفت: طراحی و اعطای برند اختصاصی فارس کار جالبی است؛ به این صورت که به همه صنایع فارس در صورت داشتن کیفیت این برند اعطا شده و در قبال آن، امتیازاتی به آن‌ها داده شود.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه محصولات شهرک صنعتی جهت ارائه و نمایش محصولات استان نیز بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند عاملی برای جذب سرمایه‌گذار و خرید محصولات باشد، همچنین ارسال محصولات به کشور قطر به منظور برگزاری جام جهانی می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

کد خبر: ۱۴۶٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha