۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
خودروهای برقی در بازار آمریکا چقدر فروش داشتند؟ | شکست کرونا در مصاف با برقی ها
رقابت خودروسازان در سال ۲۰۲۱

خودروهای برقی در بازار آمریکا چقدر فروش داشتند؟ | شکست کرونا در مصاف با برقی ها

فروش خودرو در سال ۲۰۲۱ در آمریکا نسبت به سال گذشته کرونایی خود با رشد ۳.۳ درصد توانست به بیش از ۱۵ میلیون خودرو برسد. خودروهای برقی توانستند حدود ۴.۵درصد بازار فروش خودروهای سواری را از آن خود کنند.

بازار؛ گروه خودرو: فروش خودرو در سال ۲۰۲۱ در آمریکا نسبت به سال گذشته کرونایی خود با رشد ۳.۳ درصد توانست به بیش از ۱۵ میلیون خودرو برسد. خودروهای برقی نیز در این بازار توانستند با رشد خوبی در حدود ۴.۵درصد بازار فروش خودروهای سواری را از آن خود کنند و از ۳۰۰ هزار دستگاه سال ۲۰۲۰ به ۶۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۱ برسد. در این بازار نیز مانند بازار چین، بازار خودروهای برقی به شدت در اختیار BEV با ۷۳درصدی در سال ۲۰۲۱ بوده و تنها ۲۷درصد را از آن هیبریدهای قابل اتصال به شبکه برق کرده است.

خودروهای برقی در بازار آمریکا چقدر فروش داشتند؟ | شکست کرونا در مصاف با برقی ها

تسلا در ایالات متحده، فروش خودرو در سال ۲۰۲۱ به سطوح بی سابقه‌ای رساند و ۷۲ درصد از کل بازاز خودروهای برقی آمریکا را همچنان در دست دارد، هر چند در سال گذشته این عدد ۸۰ درصد بوده است که به خاطر حضور بقیه خودروسازان چون آئودی، بی‌ام‌و، لکسوس و مرسدس بنز این سهم کاهش یافته است. این خودروساز مستقر در کالیفرنیا، پادشاه حاکم ایالات متحده است. در سال ۲۰۲۱، تسلا مدل Y با حدود ۱۹۰ هزار دستگاه به پرفروش ترین مدل خودروی برقی در ایالات متحده با قیمت ۵۸ هزار و ۹۹۰ دلار تبدیل شد. رتبه بعدی نیز متعلق به محصولی دیگر از شرکت تسلا با عنوان تسلا ۳ و در حدود ۱۲۰ هزار خودرو و پس از آن با فاصله نسبتاً زیادی فورد موستانگ ماخ-ای با ۲۷ هزار خودرو در جایگاه سوم قرار دارد. اما نکته جالب آنکه VW ID.۴ به عنوان یکی از پیشتازان برقی اروپا، در بازار آمریکا با قیمت ۳۵ هزار دلار و تعداد تقریبی ۱۷ هزار دستگاه رتبه پنجم را از آن خود کند. لازم به یادآوری است هنوز اعتبار خرید ۷۵۰۰ دلار برای خریداران خودروی برقی در آمریکا به قوت خود باقی است.

خودروهای برقی در بازار آمریکا چقدر فروش داشتند؟ | شکست کرونا در مصاف با برقی ها

در پایان باید ذکر کرد که با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین و کمبود منابع لیتیومی که بخش قابل توجه آن در اختیار دو کشور مذکور بوده است، پیش بینی های بین المللی نشان می دهد که احتمالا ۲۰۲۲ تولید و فروش خودروهای الکتریکی با کمبود قابل توجه ای همراه شود. البته به این موضوع نیز باید همه گیری مجدد ویروس منحوس کرونا را در چین اضافه و انتظار چالش در زنجیره تامین جهانی خودروسازان برقی را نیز داشت.
کد خبر: ۱۴۶٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha