۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
سیل در پرند/۲۰ خودرو گرفتار و تعدادی واژگون شد

سیل در پرند/۲۰ خودرو گرفتار و تعدادی واژگون شد

رباط کریم- بارش شدید باران در پرند سبب وقوع سیل در این شهر شد.

خبرگزاری بازار، عصر جمعه بارش شدید باران در غرب تهران و به ویژه شهر پرند سبب وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در این شهر به عنوان پایتخت مسکن مهر کشور شد.

این بارش‌ها سبب سیلابی شدن بوستان «مشاهیر» پرند که در یک دره و از بقایای یک رودخانه قدیمی ساخته شده است، شد و ۲۰ خودرو را در این بوستان گرفتار کرد و علاوه بر آن نیز تعدادی از خودروهای عبوری در دامنه‌های کوه پرند در پی وقوع این سیلاب واژگون شدند.

گزارش های رسیده از آب گرفتگی در بخشی از ساختمان‌های فازهای سه، پنج و شش مسکن مهر پرند حکایت دارد و بسیاری از ساکنان مجتمع‌های سر به فلک کشیده این مناطق در حال خالی کردن آب و گل و لای از داخل منازلشان هستند.

حضور نیروهای امدادرسان در مناطق سیل زده

فقدان کانال‌های دفع آب‌های سطحی سبب شد تا خیابان‌های شهر پرند مملو از سیلاب شود که این امر باعث بروز گره‌های ترافیکی شد.

ابوالفضل سیفی، معاون خدمات شهری شهردار رباط کریم از دستور فوری شهردار این شهر و اعزام خودروهای سبک و سنگین آتش نشانی رباط‌کریم به مناطق سیل زده پرند خبر داد و به خبرنگار بازار گفت: مأموریت این گروه علاوه بر امدادرسانی شهرداری رباط کریم به خودروهای سیل زده، تخلیه آب از اماکن و رفع آب گرفتگی معابر است.

شهردار پرند نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با شدت یافتن بارندگی در ساعات پایانیِ امروز برخی نقاط شهر از جمله فازهای ۳ تا ۵ دچار آب گرفتگی و روان سیلاب‌ها شدند.

علیرضا عرب ادامه داد: با رسیدگی و امدادرسانیِ به موقعِ عوامل و نیروهای آتش نشانی و ستاد مدیریت بحران خودروهای گرفتار در آب نجات یافتند و جای نگرانی نیست.

وی همچنین از آماده باش ستاد مدیریت بحران شهرداری پرند تا عادی شدن شرایط خبر داد.

مصدوم و تلفات جانی نداشتیم

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است، که دیوار حاشیه بلوک‌ها در فاز ۶ نیز دچار ریزش شده‌اند و پروژه‌های بهمن، هامون، و ارتا معمار نیز دچار آب گرفتگی شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران اما معتقد است، که هم اکنون نیروهای مدیریت بحران رباط کریم توانسته‌اند، آب‌گرفتگی پرند را تحت کنترل درآورده و مشکل ایجاد شده برطرف شده است.

منصور درجاتی که با خبرنگار بازار گفتگو می کرد افزود: پشت پارک « مشاهیر» یک روددره طبیعی است، که تردد در آن منطقه نیز ممنوع بوده و تابلو برای ممنوعیت تردد نیز دارد، اما متاسفانه تعدادی خودرو به تذکرات و ممنوعیت تردد بی توجهی کرده و در این روددره اتراق کرده بودند، که در ابتدا شرایط عادی بوده اما پس از وقوع بارش‌ها و جمع شدن آب در این مقطع در میان گل و لای مانده و گرفتار شدند.

وی افزود: در حال حاضر تمام سرنشینان خودروهای گرفتار در منطقه سیل زده نجات یافتند و خدا را شکر هیچ مصدومیت و یا تلفات جانی نداشتیم، ولی خودروها هنوز در منطقه مورد بحث گرفتار هستند.

آب گرفتگی فاز ۳ و ۵ در حال تخلیه است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران ادامه داد: خوشبختانه بارش ها مقطعی و لوکال بوده و در حال حاضر نیز شرایط عادی است و به لودرها به سوی منطقه در حال حرکت هستند و به زودی خودروهای گرفتار نیز از میان گل و لای بیرون خواهند آمد.

وی در خصوص ریزش دیوار بلوک های فاز شش و آب گرفتگی فازهای سه و پنج نیز گفت: فاز شش نیز در کنار همین روددره قرار داشته و آب گرفتگی مقطعی دارد، اما در فازهای سه و پنج به دلیل جانمایی نامناسب همواره و پس از بارش ها آب از مناطق بالادست به این فاز آمده و شاهد آب گرفتگی هستیم.

درجاتی گفت: در این فازها نیز نیروهای آتش نشانی و نیز اداره آب و فاضلاب حضور دارند و در حال تخلیه آب از منازل مردم هستیم.

کد خبر: ۱۴٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha