۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
قیمت نان واقعی نیست| یارانه آرد و نان به جیب صاحبان امضاهای طلایی واریز می شود
عضو اتحادیه نانوایان شهرری در گفتگو با بازار؛

قیمت نان واقعی نیست| یارانه آرد و نان به جیب صاحبان امضاهای طلایی واریز می شود

عزیزی عضو اتحادیه نانوایان شهر ری با بیان اینکه طی سالهای گذشته مدیران دولتی برای حفظ جایگاه خود یارانه نان را نگهداشته اند، افزود: سود یارانه آرد و نان به جای مردم به جیب صاحبان امضاهای طلایی می رود.

بازار؛ گروه کشاورزی: در حالی زمزمه حذف یارانه آرد صنف و صنعت به گوش می رسد که بسیاری نگران این هستند که یارانه نان نیز برداشته شود و این امر بر گران شدن نان دامن بزند. با این وجود قامتعلی عزیزی، رئیس سابق و عضو فعلی اتحادیه نانوایان شهر ری در این خصوص به خبرگزاری بازار گفت: در بخش نان نرخ دولتی آرد تغییری نکرده است اگرچه شنیده ها حاکی است در پشت پرده اقداماتی در حال انجام است اما هیچ چیز معلوم نیست.

اگر یارانه نان برداشته شود قطعا منافع و امضاهای طلایی برخی افراد هم برداشته می شود؛ اما ظاهرا هیچکس حریف صاحبان امضاهای طلایی نمی شود

خواه ناخواه یارانه آرد و نان نیز اصلاح خواهد شد
عزیزی افزود: با این وجود آنچه مسلم است این است که قطعا این اتفاق در حوره نان هم رخ می دهد چون یارانه تخصیصی نان برای دولت بسیار هزینه بر و سنگین است.

وی خاطر نشان کرد: البته با توجه به اینکه ما نانوا هستیم باید به عنوان مخالفین اقدامات در جهت برداشتن یارانه آرد نان باشیم اما مساله اینجا است که کاری که الان انجام می شود و یارانه ای که داده می شود به نفع کشور نیست؛ یعنی مدیریت نمی شود و منابع ملی از بین می رود.

عزیزی افزود: اگر سالانه ۱۰۰ تومان روی قیمت نان می گذاشتند الان بعد از ۴۰ سال نرخ نان به ۴هزار تومان رسیده بود و به این ترتیب نه به مردم فشار می آمد نه اینهمه ضایعات در بخش نان کشور داشتیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اینکه مدیران خواسته اند جایگاه خود را در بدنه دولت حفظ کنند یارانه نان را سالها است پایدار نگهداشته اند. ضمن اینکه اگر یارانه برداشته شود قطعا منافع و امضاهای طلایی برخی افراد هم برداشته می شود؛ اما ظاهرا هیچکس حریف صاحبان امضاهای طلایی نمی شود.

عضو اتحادیه نانوایان شهر ری گفت: به حال من نانوا فرقی ندارد که آرد یارانه ای باشد یا آزاد اما دولت و ملت از این قضیه خسارات جبران ناپذیری را می بیند.

یارانه نان هدفمند نیست و به جیب مصرف کننده نهایی نمی رود
وی با بیان اینکه قیمت نان باید واقعی شود، افزود: البته واقعی کردن قیمت نان نباید به نحوی باشد که به اصطلاح از چاله در بیاییم و به چاه بیفتیم.

عزیزی ضمن تاکید بر اینکه یارانه تخصیصی به نان الان هدفمند نیست، گفت: متولیان و مسئولان باید برای ساماندهی و هدفمند سازی این یارانه از اصناف، اتحادیه ها و نانواها نظر خواهی کنند چون آقایان خود کننده کار نیستند و قطعا شکست خواهند خورد.

وی تصریح کرد: مساله اینجا است که چرا دولت باید اینهمه یارانه بدهد و در آخر هم مشخص نباشد چه کسی از این یارانه بهره می برد؟

گفتنی است در حالی که به گفته میر تاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۷۱ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم و یارانه آرد در نظر گرفته شده است، ایمانی عضو بنیاد ملی گندمکاران کشور معتقد است: بحث یارانه آرد نان باید اصلاح شود و بهترین راهکار این است که دولت این یارانه را به حلقه آخر که همان مصرف کننده ها هستند بریزد تا به این ترتیب نان کیفی شود و گندمکار نیز گندم کیفی تولید کند.

کد خبر: ۱۴۶٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha