۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
 ۳۶ گونه انواع میوه در باغات کشت و صنعت مغان تولید می‌شود| راه‌اندازی شهرک تخصصی فناوری
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۳۶ گونه انواع میوه در باغات کشت و صنعت مغان تولید می‌شود| راه‌اندازی شهرک تخصصی فناوری

اردبیل- محسن زاده، مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: درحال حاضر در بخش باغات کشت و صنعت مغان ۳۶ گونه انواع میوه و محصولات سردرختی از گیلاس و آلبالو گرفته تا زردآلو، آلوچه سبز و... تولید می‌شود.

اسدالله محسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: از سه هزار هکتار باغات مثمر کشت و صنعت مغان، ۳۰ هکتار به عنوان نهالستان مورد توجه قرار گرفته تا با رویکرد دانش‌بنیان در کشت بافت و تولید نهال برای باغات کشور مورد حمایت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با تاکید معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی قرار است این طرح با هدف تقویت چرخه تولید نهال مورد نیاز در سطح کشور حمایت شده و با روش‌های متنوع بتوانیم تولید نهال با کیفیت را منطبق بر استانداردهای جهانی داشته باشیم.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در حال حاضر در بخش باغات کشت و صنعت مغان ۳۶ گونه انواع میوه و محصولات سردرختی از گیلاس و آلبالو گرفته تا زردآلو، آلوچه سبز و... تولید می‌شود که برداشت محصولات باغی در کشت و صنعت مغان از اواسط اردیبهشت با برداشت گوجه سبز آغاز شده و تا آبان ماه با برداشت فندق ادامه پیدا می‌کند.

محسن‌زاده افزود: تولید محصولات سردرختی متنوع و با کیفیت بالا کشت و صنعت مغان را به قطب تولید این محصولات با برند مشخص تبدیل کرده تا ما بتوانیم از ظرفیت سه هزار هکتار باغات کشت و صنعت مغان که هم اکنون در مرحله گل‌دهی است برای تأمین نیاز بازار استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال کشت و صنعت مغان با همکاری پارک علم و فناوری و دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند تا شهرک تخصصی فناوری و دانش‌بنیان را راه‌اندازی کنند تا محصولات صادرات‌محور با نگاه اشتغال‌آفرینی برای جوانان منطقه قوام و شکل واقعی به خود بگیرد.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان اضافه کرد: امیدواریم از ثمره و نتیجه این شهرک تخصصی با محوریت کشاورزی بیشترین بهره را برده و زمینه تسهیل‌گری و تقویت نظام اقتصادی دانش‌بنیان در این بنگاه اقتصادی فراهم آید.

کد خبر: ۱۴۶٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha